יום שבת, 22 ביוני 2013

הקריקטורה השבועית של רועי פרידלר

יאיר לפיד מציג תקציב מוסרי:


11 תגובות:

  1. לא ברורה לי הביקורת. האם יש משהו לא מוסרי בהעברת תקציבים לצבא? או משהו לא מוסרי בצבא?
    אם היית אומר משטרה היתי מבין

    השבמחק
    תשובות
    1. מה מוסרי בלהכריח מישהו להתגייס גם אם הוא לא רוצה? מה מוסרי בלהשקיע כל כך הרבה משאבים בגוף שהמטרה העיקרית שלו היא תקיפה וסיכון חיי אדם? מה מוסרי ברשיון להרוג? צבא זה ארגון טרור לכל דבר.
      כל צבא בעולם הוא לא מוסרי, ואת כולם, ללא יוצא מן הכלל, צריך לפרק, ולשחרר את החיילים מהכלא הזה.

      מחק
    2. צבא נועד להגן על חרויות וגם ע"פ רוב הליברטיאנים יש מקום לצבא. מה צבא עושה בפועל זאת סוגיה אחרת...

      מחק
    3. מעניין ?? האם מישהו רואה עדיין בימינו (בכללל ולא בהקשר הכלכלי אפילו) את הצבא כמשהו מוסרי - ארגון שיעודו רצח והרג. האם זה נחוץ ארגון כזה - כן כדי לשמור על אינטרסים קלוקלים של אנשים שמעונינים לשלול את הזכויות של הפרט למען אינטרסים שלהם - כך היו המשטרים מאז ומעולם - עיין ערך מיקיאבלי הנסיך. הסיכסוכים עצמם והגדרות של עמים ומדינות וכו' נוצרו על-מנת לשלוט ולקחת רכוש.(של הורוב למען מיעוט).. ע"י כמובן הפחדה - וצורך בהגנה כדי לשרוד - יצרו השליטים מודעות שמישהו רוצה לקחת להרוג לגנוב והם יגנו עליכם.. מאז ומתמיד זה היה כך. ועדיין וזה לא משנה אם זו דמוקרטיה או דיקטטורה.

      מחק
    4. אם יורשה לי לרכב על הגל.

      מתן הילדים שלי (פיזית - גיוס חובה) זה עבדות - עבדות היא לא מוסרית

      מכירת העתיד הכלכלי של הילדים שלי לחבורת אנשים עם רובים בשביל שתהיה להם פנסייה שמנה היא לא מוסרית (התחייבויות עתידיות ללא כיסוי שיאלצו את ילדי לעבוד קשה יותר ולשלם יותר מיסים)

      האירגון הזה אינו מוסרי.

      נ.ב. הצורך באירגון מגן בטווח הקצר\בינוני\ארוך הוא ויכוח אחר

      מחק
    5. הביקורת היא פשוטה. המאבק העיקרי הוא על קיצוץ בתקציב הביטחון לטובת נושאים אזרחיים כמו חינוך, בריאות וכד'. אם בסופו של דבר אין אף פעם שום קיצוץ והצבא תמיד מקבל יותר ויותר אז שלא יספרו סיפורים. אין בעיה אם יגידו שהתקציב הכרחי ואי אפשר לקצץ אבל אז גם אי אפשר להבטיח הבטחות מופלגות לפני הבחירות שאי אפשר לקיים.
      וזה בלי קשר לביקורת שיש פה לאנשים על הצבא.

      מחק
    6. הצבא מקבל יותר מאחר ויותר קל לארגון הפשע מדינת ישראל לגנוב כך את הכסף
      עורב

      מחק
  2. כן בהחלט כאשר תקציב הביטחון ממן פנסיות מנופחות, פרויקטים לא נחוצים, ,"הגנה" על אזרחי ישראל מאיומים שלא קיימים (או שניתן לפתור בדרכים אחרות הרבה יותר זולות), גיוס כמויות של חילים שאין מה לעשות איתם, ועוד, ועוד ...
    רק להשוואה תקציב הביטחון לשנת 2013 עומד על 52,352,073,000 ש"ח (וזה רק ההתחלה הוא עוד יגדל במהלך השנה) לעומת תקציב משרד הבריאות שעומד על 22,705,850,000 ש"ח וכאן נעשים קיצוצים לא מוסריים על חשבון משרד הביטחון ומשרדי ממשלה אחרים.
    ולגבי הביקורת שלך על המשטרה אני מבין שאתה לא מבין...

    השבמחק
  3. הביקורת ברורה ונכוחה. בזמן שכל המדינות סביבנו קורסות, ואף אחת לא מהווה איום ביטחוני,תקציב צה"ל רק ממשיך ומתנפח (לאורך כל העשור) לעומת התקציבים האזרחיים שמצטמצמים.
    צה"ל מחפש איומים שלא קיימים על המדינה כמו פסטיבל איראן-בפעם המיליון ,לא הגענו כבר לקו האדום? או מתקיף שיירות טילים בסוריה במלחמה פנימית של הסורים.
    גם ככה רוב הכסף בצבא הוא על משכורות ופנסיות. התקציב שאמור להיות שקוף לאזרחי מדינת ישראל-לא שקוף ולא מבוקר, ויאיר לפיד רק רואה כמה גנרלים-כבר עושה במכנסיים

    השבמחק
  4. חברה לא שאני נגד לשחוט פרות קדושות אבל אני חושב שהכל יבוא במידרג.
    אני לא רוצה להישמע משוגע אבל אם הצבא צריך מימון - מחר יתחילו הפגזות מעזה או מסוריה.
    אני בטוח שצה"ל יכול לעשות משהו קטן שלא יגיע לתקשורת אבל יגרור תגובה מהצד השני ואז כמובן יש תקציבים.
    אני חושב שכבר ראינו את המקריות המדהימה של השתקת העם עם קריאות מלחמה בפתח או הפגזות פתטומיות מהצד השני, ולא פעם אחת.
    ושוב אני ממש לא בעד לטפל בצבא כעת זה מעל הפופיק וסתם חבל לפתוח חזית עם הפסד ידוע מראש.
    כן - יש שחיתות גם בצבא - ובגדול
    לא - אנחנו לא בכיוון של לטפל בחרה הזה.
    בכבוד רב,
    אמיר

    השבמחק
  5. אני בדרך כלל לא מגיב בבלוג הזה אבל תרשו לי לצטט את הראפר האהוב עליי קוואמי דה לה פוקס:"אם כולם שולחים אותך למות, אז מי אתה בכלל שתגיד שזו טעות? מה, מה אתה בכלל פותח פה? תשים חיוך דחוף ותתנהג יפה!"

    השבמחק