יום רביעי, 12 ביוני 2013

הטרויקה לחצה והשידור הציבורי ביוון נסגר לראשונה מאז פלישת הנאצים לאתונה [וידאו]

השבוע החליטה ממשלת יוון במפתיע לסגור את רשות השידור היווניתץ מה עמד מאחורי ההחלטה?



במסגרת הסכם החילוץ [הכלכלי] בין יוון לטרויקה (גוף המורכב מנציגי הבנק המרכזי האירופי, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית) התחייבה הממשלה היונית לפטר כ7000 מעובדי הציבור שבתחומה.  שלשום הופתעו אזרחי יוון  לפתוח את תחנת הטלויזיה הציבורית ולגלות מסכים שחורים. ממשלת יוון החליטה כי היא סוגרת בבת אחת וללא דיחוי את שידורי רשות השידור היוונית ומפטרת 2656 מעובדי הרשות - קצת יותר משליש מהכמות שהתחיבה עליו. בנוסף יסגרו גם שבע תחנות רדיו ציבוריות של רשות השידור. התירוץ לסגירת הערוץ של הממשלה היוונית היה די תמוה. "הרשות סבלה מחוסר שקיפות" אמר סימוס קדיקוגלו ,שמשמש כדובר הממשלה היוונית, בזמן שממשלתו קיבלה את ההחלטה על סגירת רשות השידור מבלי להודיע על כך לפני כן לציבור היווני. טענה נוספת היא של בזבזנות ברשות ,טענה שיש צדק מאחוריה אך רחוקה מלהסביר את הצעד הקיצוני של סגירת הערוץ ופיטורי כל כך הרבה עובדים.
הממשלה טוענת כי תחזור להפעיל את הרשות במתכונת מצומצמת אם כי לא התחיבה ללוחות זמנים ולתוכניות.

הנה סרטון דקומונטרי קצר מהיומיים האחרונים המתאר את סגירת רשת הטלויזיה הציבורית (ERT) מרגע ההודעה המפתיעה דרך תגובת העובדים והפגנת ההזדהות של הציבור היווני (בתרגום לאנגלית):

14 תגובות:

  1. חגיגה!
    אין יותר תשלום אגרה למושחתים שכופים עצמם על הציבור, ששודדים את כספו, שמשלמים לעצמם משכורות עתק בסדרי גודל של 50000 ש"ח לחודש!

    חייבים לבטל לחלוטין את אגרת הטלוויזיה.
    לא רק לבטל אלא לקבוע בחוק שאין לכפות על הפרט שרות שאיננו חפץ בו.

    -
    להקים מפלגה רק למטרה הפשוטה הזאת!
    לאחר מכן ניתן יהיה לטפל ביתר התשלומים, המיסים והאגרות שנכפים על הציבור במידה מופרזת והרבה מעבר ליכולת ההשתכרות שלו. (חשמל, מים, ארנונה, בריאות...)

    המפלגה הזאת תקרא:

    "חברתית אמיתית" - בנגוד למפלגות הנוכלים שציבור מחוסר בינה ודעת שש להצביע עבורם.
    -

    השבמחק
    תשובות
    1. כבר יש מפלגה כזאת, היא נקראת: עלה ירוק. רק חבל שאף אחד לא טרח לקרוא את המצע שלהם ולהבין שהם מציעים הרבה יותר מאשר לגליזציה. לא נורא אולי בקדנציה הבאה...

      מחק
    2. קראנו את המצע של עלה ירוק והבנו אותו טוב מאוד.
      חוץ מליברטריאנים רוב העולם (אפילו ארה"ב) כבר הבין מהי אותה "חירות" שהם מקשקשים עליה.

      מחק
    3. הליבטריאנים של עלה ירוק הם ההליבטריאנים היחידים בעולם שתומכים בהמשך קיומם של הבנקים המרכזיים והמערכת הבנקאית (שמייצגים הכל חוץ מחופש)

      מחק
    4. אוקי ואת זה אתם אומרים על סמך מה??

      מחק
    5. מתוך מצע עלה ירוק/התנועה הליברלית החדשה:
      "איזון תקציבי, מטבע יציב ושערי חליפין חופשיים הן אבני יסוד של צמיחה כלכלית בריאה. הדפסת כספים וגירעונות תקציביים אינם הדרך לצמיחה ארוכת טווח והם מביאים להגדלה חסרת אחריות בחוב הלאומי, שחיקת חסכונות הציבור ועיוות המשק. יש לקדם רפורמה שתפחית את יכולתו של בנק ישראל לחולל אינפלציה ולבצע ספקולציות מט"ח על גבו של הציבור, ותפחית את תלותו של המשק בהחלטותיה של ועדת אנשים מצומצמת. נוסף על כך, יש למסד מנגנון חוקתי האוסר על מדיניות הרסנית של גירעון כרוני, על ידי חיוב הממשלה בהפחתת הוצאות אוטומטית וצמצום קבוע של נטל החוב עד חיסולו."

      יכלו באותה מידה לקחת את זה מפה.

      מחק
  2. הדבר היחיד שיכול להציל אותנו זה השידור הציבורי ואני גאה שאני משלמת רק 369 ש"ח בשנה ולא 300 ש"ח בחודש לכל חברות הכבלים והלוויין.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואני עצוב שלא רואה ערוץ 1 ובכלל טלוויזיה ועדיין מחויב לשלם אגרה על כלום.
      כן, יש כאלו שנהנים מאונס.

      מחק
    2. לא נראה לי שאני ואת רואים את אותו השידור הציבורי...

      אגב אין לי שום בעיה עם שידור ציבורי. יש לי בעיה עם זה ש*מחייבים* אותי לשלם עליו. אני לא רואה טלוויזיה ולא רוצה לשלם עליה. לא 300 בחודש ולא 369 בשנה. אפילו לא שקל אחד.

      לפחות דבר חיובי אחד יצא ליוונים מכל הסאגה הזאת. אני מקווה שאצלנו יסגרו את ערוץ 1 לפני שנגיע למצב של יוון.

      יריב

      מחק
  3. במקום מסויים אני אפילו לא עצוב על הסגירה הזאת.
    ראינו כבר מה שוות רשויות השידור הלאומיות.

    השבמחק
  4. ברוסיה הסטאליניסטית ההסתה והתעמולה היו בחינם.
    פה גם רוצים שתשלם על זה אגרה.
    אני קורא לסגור את משרד התקשורת והערוצים הממשלתיים. אין סיבה שהם יגבו מליונים כדי לפתוח ערוצים שמשדרים אותו דבר.
    הם כן יכולים לתת רשיונות בסכומים סמליים .ועיקר המס תהיה מהתחרות ומחירים נמוכים. (שכל ערוץ יוריד מחירי פרסומות .ויותר אנשים יפרסמו .

    השבמחק
  5. לכל האופטימים,הם עדיין ממשיכים לשלם את האגרה.

    האגרה שלהם זה לסל של ערוצי טלויזיה ורדיו.

    באמת חשבתם שהממשלה ביוזמתה תפסיק את האגרה?

    השבמחק
  6. פראיירים מי שלא קולט טלוויזיה ועדיין משלם אגרה.
    אני ויתרתי על טלוויזיה וכמובן על תשלום האגרה.
    הבעיה היא שחברות האשראי מדווחות לרשות האגרה אם מישהו רכש טלוויזיה או דיוידי. המלצה שלי - לקנות מוצרים אילו במזומן בלבד וללא שם מלא. כך לא יציקו לכם כשתקנו מסך טלוויזיה שלא מיועד לקליטה אלא לניגון והפעלת דיסקים.

    השבמחק