יום שישי, 12 ביולי 2013

הקריקטורה השבועית של רועי פרידלר

והפעם: רק נכסה את הבור התקציבי והכל יהיה בסדר...

4 תגובות:

  1. מאז 2008 ארה"ב קונה את החוב של עצמה בקצב של בערך 1 טריליון בשנה (80 מיליארד בחודש) אני מניח שהיא גם החזירה חלק מהחובות הישנים שלה (לא היה אירוע של חידלות פרעון) ועדיין החוב האמריקאי רק עולה. האם ה 6 מיליארד של החוב שנקנה חזרה מופיע בספירת החוב? אם כן יש מצב שהחוב האמיתי של ארה"ב הוא 10 טריליון ולא 16 כפי שמפורסם לציבור?

    השבמחק
  2. הבעייה שהיא קונה את החוב של עצמה עם הדפסה של חוב חדש (מחמ גבוה יותר)
    באיזה שהוא שלב אנשים יפסיקו לשלם על אגרות החוב החדשות שהיא מנפיקה ואז יתחיל כדור השלג להתגלגל

    השבמחק
  3. מה זה אומר קונה את החוב של עצמה? מכיוון שהפדרל רזרב זה לא אמריקה, המדינה מדפיסה אג"ח והפד קונה והחוב גדל. מה יעשה עם זה הפד זו שאלה אחרת. אם מחר הוא ישרוף את כל האג"ח החוב יקטן מאד. בינתיים זה כאילו שאמריקה מדפיסה דולרים בלי סוף. את החובות שהיא מחזירה היא מחזירה על ידי חובות חדשים גדולים יותר. זה נקרא תרמית פונזי. היא יכולה להמשיך ככה בלי סוף כי אין אלטרנטיבה אחרת. באיזה שלב אנשים יאבדו את האמון בדולר ויקנו משהו אחר כמו זהב, אבל מיד בעלי ענין ימכרו הרבה מאד זהב על הנייר להוריד את המחיר, ובסוף כמו שאומר אילן כדור השלג יתגלגל אבל נקווה שזה יהיה עוד 20 שנה ועד אז נהננו מהחיים

    השבמחק
  4. החוב של ממשלת ארה"ב זה בעיקר מדד. יש מדדים אחרים: התחיבויות לקרנות פנסיה, התחיבויות לביטוח הלאומי.
    אפשר גם לראות את המהירות של גידול החוב וההתחיבויות כמדד. הענין הוא שאפשר גם לסגור את החובות האלו במהירות אדירה עם משחקי מספרים, מצד שני להחזיק את האיזון העדין קשה. אני ממליץ להגר למערב קנדה.

    השבמחק