יום רביעי, 17 ביולי 2013

באנו לעבוד.. עליכם

היום בוטלו חלק מהגזירות בתקציב :מס על עקרות הבית, הפגיעה בחסכון הפנסיוני ,הטבות מס למשפרי דיור ו1.5% מס הכנסה מהשקל הראשון. בעניין זה אתם חייבים לקרא את הפוסט הבא שפירסם מיקי רוזנטל בדף הפייסבוק שלו ב22.6.2013


יאיר עוד לא יודע, גם ראש הממשלה עוד לא מעודכן. לפיכך, אתם הראשונים לדעת איזה גזירות מתוך חוק ההסדרים הנוראי יבוטלו.
מיד תבינו כיצד אני יודע ולמרות שבדרך כלל איני עוסק בנבואות - אני יודע בודאות גבוהה מה צפוי לקרות.

מעט הבהרות לגבי איך העניין הזה עובד. לממשלה חסר כסף. באוצר יודעים שהם צריכים להביא הרבה רעיונות איך למלא את הקופה, ויותר מזה; סך הגזירות שהם הוגים במוחם הקודח גבוה מגודל הבור התקציבי. למה? מפני שכולם מכירים את כללי המשחק. חלק ניכר מהגזירות לא יגיע לקו הגמר. שר האוצר יבטל כמה גזירות מפני שהוא לא עומד בלחץ או מבין שהוא עלול להיפגע פוליטית. דוגמא: לפיד ביטל את הרעיון להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות וגנז את הרעיון להכריח קשישים סיעודיים לשלם עבור ביקור של עובד סוציאלי.

גם אני יכול לקחת קרדיט על ביטול הסעיפים הללו. פניתי לשר, צעקתי בישיבות שאלה רעיונות גרועים. עובדה, הגזירות בוטלו. אז אני שותף (:

כל זה קרה כמובן לפני שהונח חוק ההסדרים על שולחן הכנסת. ומפני שפקידי האוצר מכירים את התהליך - הם גם הוגים רעיונות מופרכים כדי שהתקשורת תעסוק בהם במקום להתעמק במשמעות האמיתית של הגזירות. דוגמא? זוכרים את הדיון סביב הרעיון להטיל מס על המתים.

הלאה: אחרי תהליך ה״קח תן״, שבו פוליטיקאים מהקואליציה והאופוזיציה מבקשים/דורשים משר האוצר לשנות, להוציא, לתקן את החוק. ואחרי שגורמים אינטרסנטים סיימו לבחוש - מגיע חוק ההסדרים לכנסת.

אז איך אני יודע איזה גזירות יבוטלו מתוך החוק שכבר הונח? אני אומר לכם באחריות שלא יוטל מס בריאות על עקרות בית. זה אחד הסעיפים הכי אוויליים. יש כ 450 אלף נשים כאלה, חלק ניכר מהן רוצה לעבוד אך מתקשה למצוא תעסוקה. עול הפרנסה נופל על בן הזוג והמצב הכלכלי לא משהו. באוצר לא רואים בני אדם. רק מספרים. לא איכפת להם להרע את מצב המשפחות הללו ולחייב אותן בהוצאה חודשית נוספת של מס בריאות על מי שאין לא עבודה ומצבו הכלכלי קשה גם כך.
הסעיף יבוטל מפני שהוחלט שהוא יידון בשתי ועדות. בועדת הכספים ובוועדת העבודה והרווחה. פרשנות פוליטית: אין סיבה אמיתית לפצל את הדיון. הפיצול נועד לתת קרדיט על הביטול של הסעיף גם לגילה גמליאל (שהיא מרכזת הקואליציה בועדת הכספים) וגם לחיים כץ (יו״ר ועדת העבודה והרווחה). לא יכולה להיות סיבה אחרת לפיצול - אז הנה אני הראשון לבשר לכם וגם לשר האוצר שהגזירה הזו מבוטלת. אני יכול גם לטעון שפעילותי נגד הסעיף הופכת אותי לשותף. מה, לא מגיע לי קרדיט על ביטול הגזירה הנוראית?

מה עוד יבוטל? אחסוך לכם את כל ההסברים הפוליטים - אבל ברור שהרעיון להטיל מס הכנסה של 1.5% על כלל העובדים לא יעבור. ההצעה היום היא להטיל את המס הזה גם על משתכרי שכר מינימום. זה רעיון רע. מבטיח לכם שהוא לא יקרה. אנחנו פועלים שהמס יוטל החל מהשכר הממוצע, ואם צריך עוד כסף ייתכן שהמס על משכורות גבוהות יעלה ל2%.

מה עוד יבוטל? הניסיונות לפגוע בחיסכון לפנסיה והרעיון לבטל את ההטבות למשפרי הדיור הם חסרי סיכוי. הנה הצלחתי לבטל עוד גזירות ותזכרו שאני הראשון שסיפר לכם על זה (:

לזה קוראים אופוזיציה לוחמת. שבוע טוב, מיקי

תודה לMouthHole על הקישור

4 תגובות:

  1. כל הכבוד למיקי.
    רק ליתר דיוק, עוד לא ביטלו את הפגיעה בחיסכון הפנסיוני אלא הוציאו אותו לתהליך חקיקה רגיל (שהסיכוי שיעבור בו נמוך).
    גם שכחת לציין את ביטול הקיצוצים בקצבאות, הטבות לסטודנטים ומיצוי כשר השתכרות לארנונה.

    השבמחק
  2. תותח. די ברור היה שרוב הגזרות האלה הן "עיזים", אבל יפה שהוא ידע איזה...

    השבמחק
  3. במקום לבחוש שוב ושוב את השקשוקה תואיל במחילה הכנסת לבטל מהר את "חוק ההסדרים הנוראי" משחק מכור

    השבמחק