יום שני, 3 במרץ 2014

והמועמדים לאוסקר לשנת 2014: יש עתיד וראשי המגזר החרדי

מאת: ערן הילדסהיים

ראשי החרדים מצד אחד ארגנו אתמול הפגנת ענק נגד חוק הגיוס ומצד שני הופיעו נציגי יש עתיד מעל כל במה תקשורתית כשרק אות הגבורה היה חסר להם תלוי על דש בגדם. ברקע מנהיגי שני הצדדים יודעים ששום דבר לא באמת השתנה. אבל אם כבר יש משבר מדומה, אז למה לא לעשות מזה הצגה גדולה ועוד קצת רווח פוליטי אם אפשר?

על הבלוף של חוק האי שוויון בנטל כבר כתבנו בהרחבה בקישור כאן. אבל הנה עוד פרט קטן שיבהיר עד כמה החוק חסר שיניים.על פי החוק החרדים אמורים לספק בערך 3300 בחורי ישיבה בכל שנה לצה"ל משנת 2017 (אחרי כן זה אמור לעלות בכל שנה בקצת). מספר זה מגיע מתוך מחזור חרדי שכולל את כל בני הישיבות שבין גילאי 18 ל26 . סה"כ יבחרו 3300 בחורי ישיבה מתוך 50000 בערך. כלומר מדובר ברק 7% מבין כל בחורי הישיבה המתאימים שילכו לצבא בכל שנה. אבל פה בא הקאטש הגדול. ההחלטה מי ילך להתגיס ומי לא תהיה בלעדית למנהיגי החרדים. מה ימנע לפיכך מראשי החרדים לשלוח לכל מחזור גיוס את ה7%  החרדים הכי נכים, מוגבלים או חולים במחלות קשות - כל אלה שבוודאות הצבא רק יחפש להעיף בהזדמנות הראשונה עם פרופיל 21?

והנה עוד בלוף שעכשיו שמנסים למכור לנו. החרדים ישוחררו מחודש הבא מהישיבות ויוכלו לצאת לעבוד. זה בהחלט מהלך מבורך, שהרי לגרום למישהו להיות בישיבה רק בגלל הפחד שיגייסו אותו ,היתה החלטת ממשלה מעוותת וטוב ששונתה עכשיו . הבעיה היא שמציגים את המהלך הזה כאילו זה מה שיקל על מעמד הביניים. אז בעבר עוד בטרם הבחירות כבר הוכחנו בקישור כאן ,שאין קשר בין היציאה לעבודה של החרדים למצבו של מעמד הביניים.

כרזה של יש עתיד משבוע שעבר
 

אבל אם רציתם הוכחה לטענה זו בשטח אז קיבלתם אותה אתמול. בזמן שנציגי יש עתיד התפארו מעל כל במה תקשורתית על הדחיפה הגדולה שיוסיפו החרדים לכלכלה החל מחודש הבא, דנו במקביל במשרד האוצר על העלאת גיל הפרישה שלנו לפנסיה ל70. זה לא בדיוק תואם את מה שהובטח בכרזה של יש עתיד ש"נזיע פחות".

37 תגובות:

  1. לכן אני אומר - דבר אחד אני יודע בוודאות לגבי העתיד, וזה שהוא עתיד לבוא

    השבמחק
  2. אני מקווה מאד שבעתיד לא יהיה יש עתיד
    מה קורה למדינת היהודים שלא מסוגלת ליצר מנהיגים? איזה עתיד יש למדינה הזו?

    השבמחק
    תשובות
    1. מנהיגים יש למכביר (הם ברחוב עוסקים בעשייה), מי שעושה את הבלאגן אלו המושלים (הם בכנסת עוסקים בחלוקת הכסף שלך)

      מחק
    2. השקר הגדול ביותר של הממשלה: "החרדים והערבים הם הסיבה לעוני".
      נניח כי 600 אלף ערבים וחרדים יחליטו מחר לצאת לעבודה מה לדעתכם יקרה?
      רמת האבטלה תעלה מ 6% בקירוב ל 30% מהסיבה הפשוטה 2.7 מיליון משרות שכיר בארץ הם בשיעורים ענקיים משרות חלקיות בשכר מינימום או מעט מעל. המשק מצוי בהתחלה של מיתון ומייצר כעת בעיקר מובטלים אז יש ניסיון להסיט את הדיון מאי יכולתה\רצונה של הממשלה לייצר משרות לחיפוש אשמים בכישלונותיה.
      לסיכום:חרדים יקרים תודה שאתם לומדים בישיבות המשיכו להתפלל עלנו אנו זקוקים ליותר מנס!

      מחק
    3. גם אם נניח שהנתונים על מספר המשרות נכונים ורמת האבטלה תעלה ל30%, זה עדיין לא סיבה להכריח את החרדים להרקב בישיבה או להתגייס.

      צריך לאפשר להם לצאת לעבוד. רמת אבטלה זה רק מספר, אולי אם יתנו לחרדים לצאת לעבוד הוא גם ישקף את המציאות

      מחק
    4. קודם. שישפרו את מבנה השכר וישלמו שכר לפחות כמו במדינות המערב; וייצרו תעסוקה הוגנת שלא דרך חברות כח אדם.
      לאפשר להם לעבוד אני בעד בתנאים הוגנים ולא בתנאים פוגעניים .

      מחק
  3. ערן עוד מעט ידבר ברשת ב'

    השבמחק
  4. יופי של ראיון.
    ההוא מדמרקר .. אבריאל? קצת חיבל וגנב את רוב הזמן

    השבמחק
  5. אתה לא יודע לעשות חשבון ברמה שמביכה אותך לא פחות מהקוראים שבזבזו זמנם בקריאת הכתבה שלך.
    ההוכחה - 3300 מגויסים בשנה מתוך 50000 הנפרסים ע"פ 8 שנים. ומה יהיה בדיוק בשנה אח"כ? ובשנה אחריה? זה גם יהיה מתוך 50000??
    בקיצור 3300 מתוך כ 6250(לא כולל ריבוי טבעי) ז"א מעל ל 50% ולא 7% יחי ההבדל הקטן.
    לגבי שליחת חולים ובעייתים - קשה לברור כאלו מתוך 50% מהאוכלוסיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. נתחיל עם זה שבמחזור גיוס יש 8000 חרדים ולא 6250. נמשיך עם זה שמגיל 18-21 אף חרדי לא יחויב להתגייס ונסיים עם זה (ראה בקישור בגוף המאמר) ש3200 החרדים שיגויסו כלל לא יהיו חרדים (לפחות רובם) אך יחשבו כחרדים.
      רוצה שאחפור בשבילך עוד בבלוף?

      מחק
    2. תגיד ערן,
      מעבר לעובדה שיש כאן "בלוף" תקשורתי שנועד לאפשר לרוב "להתקדם הלאה בחיים בלי להרגיש פראיירים" - האם באמת מצבנו יותר קשה לאור המצב החדש שנוצר (עם היד הלב) ?
      האם לא הוטב מצבה הכלכלי של החברה הישראלית בכללותה ?
      מה היה עדיף - להמשיך את הסטאטוס קוו שלפני החוק החדש או לבלוע את הצפרדע (הענקית) של החוק החדש ?

      מחק
    3. ערן, אם אתה מודה שיש לך טעויות בחישוב..אתה טוען 3300 מתוך 8000 כל שנה
      אחרי שכתבת בכתבה 3300 מתוך 50000
      למה אתה לא מתקן ?
      נראה כמו תיקון קריטי ביותר..או שאתה מתחיל להיות כמו YNET?

      מחק
    4. אין פה שום טעות. אני רק תיקנתי אותך שבמחזור שנתי אחד יש 8000 חרדים המועמדים לגיוס.לקחתי בחישוב במאמר את האומדן הנמוך של 6250 (כדי להיות יותר צדיק מהאפפיור או מהרב) .תכפיל את זה בשמונה מחזורים שנתיים (מהם ניתן לבחור את החרדים) ותקבל 50 אלף.

      מחק
    5. נטע
      הבעיה היא לא לבלוע את הצפרדע אלא שהצפרדע הזו כל כך מעסיקה אותנו שאנחנו שוכחים שיש צפרדעים הרבה יותר גדולות שהיית יכולה להתגבר עליהם אילו רק היינו מתאחדים גם חרדים וגם חילוניים במטרה לפתור אותן. אבל כל עוד אנחנו מפולגים הבעיות הכי גדולות שלך לא יפתרו. פגשתי בעבר חרדי חכם שאמר לי: " בואו נתאחד נציל קודם כל את כל המשפחות שלנו (חילוניים וחרדים) ואחרי שנשנה את הכלכלה נריב ביננו אבל כרגע אנחנו נמצאים כולנו על ספינה ששוקעת ומתקוטטים מי יקבל את החדרים הטובים בתוכה"

      מחק
    6. 3300 מתוך 8000 בכל מחזור
      כלומר 41 אחוז...לא מבין איך הגעת ל7 אחוז.

      מחק
    7. ליתר דיוק,נמצאים על ספינה שוקעת ומתקוטטים על חגורות ההצלה.

      מחק
    8. ערן, בהקשר לחרדים
      אם נניח תייצר כסף דרך המדינה..יקרה השינוי שאתה מדבר עליו
      החרדים עדין ימשיכו לחיות על חשבון החילונים. ימשיכו להתרבות..
      קצב גידול מערכת החינוך החרדית הוא 5 אחוז בשנה
      וקצב גידול החילונים הוא 0.01 אחוז בשנה (ולדעתי קטן)

      אתה יכול לשכוח מהמדינה כפי שאתה מכיר אותה, עם או בלי הבנקים ששולטים בכסף.

      מחק
    9. החישוב שלך ממש לא נכון..
      גיוס 3300 מתוך 8000 זה 40%
      3300 זה גיוס פר מחזור

      כפול 8 מחזורים..זה עדין..40%
      יעני גיוס 26400 מתוך 64000 (8 כפול 8000)

      מחק
  6. ערן, יש לך לינק לראיון היום ברדיו?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה הלינק שמצאתי (אני מקווה שזה לא משהו שמצביע תמיד לתכנית האחרונה).
      http://www.iba.org.il/bet/player.aspx#!/style/popAudio/ar/1493706/audio/yes
      השיחה מתחילה באזור 1:15.

      רועי

      מחק
  7. פעולת הסחה קלאסית!!!!. שוב הצליחו פקידי האוצר ושרינו היקרים להסיט את תשומת הלב שלנו מהנושאים החשובים באמת...והתקשורת שלנו משת"פית...במקום לדבר על הנושא המרכזי, קיבלנו שעות על גבי שעות של שידור סתמי של הנינג'ות השחורות חוסמות את ירושלים. לדעתי , זו לא הפעם הראשונה שאני צועק לכם, לכולנו....תתעוררו!!!!. לילה טוב

    השבמחק
  8. העניין הזה של גיוס בני ישיבות תופס את סדר היום בצורה פסיכית. אני רק רוצה להזכיר לכם שבזמנו קדימה בראשות מופז הצטרפו לקואליציה, במהלך שדחה את הבחירות בכמעט שנה, רק כי לפתור את הנושא הזה, הוקמה אז וועדה (עוד וועדה), עשרות אלפי שעות עבודה, מישהו זוכר היום איך קראו לה ומה היו מסקנותיה???
    מישהו היום יכול להגיד לי מה זה שמכונה פה "ראש ממשלה" חושב בנושא הזה? לסמרטוט הזה הרי אין את האומץ לבוא מול העם ולומר לו את האמת, שלציבור שבאמת לא רוצה להתגייס, אין שום דבר להכריח אותו להתגייס, לפחות לא במדינה דמוקרטית, ולסיים את הוויכוח באחת, ומכאן לעבור לדיון הבאמת חשוב של איך נעשה את המעבר של צה"ל לצבא מקצועי (והרבה יותר קטן) ואיך נצ'פר את מי שכן אנו מעוניינים וצריכים בגיוסו לצבא.
    הכל מסך עשן שנועד להסתיר את הפחדנות הכרונית של מי שמכונה פה "מנהיגינו", ואת גנבת הקופה הציבורית ומשאבי המדינה המתחוללת מאחורי הקלעים כל יום, שעה, שעה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדוייק!
      מס הגולגלות הקרוי "גיוס חובה" (ואח"כ מילואים) לא רק חל על חלק קטן מהאוכלוסיה אלא גם מהווה את הבסיס לגזל משאבים.

      אני מסכים שצריך אירגון שמגן על המדינה, ואני בטוח שכולנו מוכנים לשלם עבור הגנה כזאת. אז למה לא להפסיק את הקרקס הזה ופשוט לשלם שכר הוגן למי שמוכן להתגייס?

      מחק
    2. גבריאל שים לב: פייגלין הקים את השדולה לצבא מקצועי בכנסת דבר שיפתור את כל סוגית הגיוס בכפיה. היום דנו איתו על הנושא והועלתה הצעה לשלב גם חרדים בשדולת הצבא החרדי. מייד נמצאו חרדים שתמכו והדבר כנראה יקבל דחיפה קדימה.

      מחק
    3. איחלתי לחייל בהצלחה

      מחק
  9. ועל זה נאמר "על שלושה דברים עומד העולם - כל העולם במה, כל האנשים שחקנים, ויש מי שמושך בחוטים. אז יש לתקן את שייקספיר, ולא רק את העולם.
    ועוד תיקון לשוני זעיר, בבקשה: לא ייכתב עוד "על כל במה תקשורתית", אלא רק ציטוט מלשון הקודש שבמקורות: "תחת כל עץ רענן ותחת כל גבעה רמה".

    השבמחק
  10. אין אין אני חולה על הבלוג הזה, אני מרגיש חכם יותר אחרי כל ביקור פה.

    חייבים להעריך אבל את רמת התחכום של הפוליטיקאים שלנו..עד כמה שהיא בזויה.

    השבמחק
  11. אומנם אני שותף לבוז שרוחשים כאן לפוליטיקאים, אך אין להשליך את התינוק עם מי האמבט, יש פוליטיקאים משכמם ומעלה לדוגמה משה פייגלין. יש עוד כמה טובים שכדאי שיעלו למרכז הבמה. מכל מקום ביבי הוא איום ונורא.

    השבמחק
  12. שמעתי את הראיון של ערן ברשת ב' יחד עם איתן אבריאל, ערן כרגיל תותח, ונדמה היה שגם קרן נובך מבינה את העניין. דווקא מי שדיכא אותי היה אבריאל, אני מחזיק ממנו כאדם בעל מוח וחשיבה עצמאית ופעמים רבות הוא כותב נגד הבנקים והמונופולים במשק אבל נדמה היה בראיון שהוא לא רואה את התמונה בכללותה והגן בחירוף על חשיבותה המכרעת של הצמיחה למדינה המודרנית ולמעמד הביניים. לדעתי הוא לא מבין את הקשר גדילת החוב-ריבית-צמיחה GDP והניתוק שלהם מאיזו צמיחה אמיתית ברת קיימא ואושר......

    השבמחק
  13. האם מישהו מהמגיבים עובד בעבודה שמייצרת משהו חוץ מזיהום וכסף? מה זה משנה מי "עובד" וכמה, אם העבודות שבהם עובדים הם רק לשם המשכורת..
    האם יצאה עגבניה מהעבודה שלכם? או אולי שתלתם עץ שיתחיל לתת פירות עוד 5 שנים למאה שנים הבאות? או שפשוט נכנסתם למכונית, שרפתם מלא דלק בדרך למשרד שיכל לשמש בית למישהו שאין לו, בהיתם במחשב כמה שעות כדי שהבוס יתעשר על חשבון הזמן שלכם, וכול זה כדי לשלם על גנים וחוגים לילדים כדי שיהיה להם מה לעשות בזמן שאתם בעבודה?
    הכוונה היא שזה לא משנה כמה אנשים עובדים, אלה מה העבודה שבוחרים לעבוד בה.. והמצב שלנו ושל הטבע היה טוב הרבה יותר אם רוב האנשים פשוט לא היו עובדים.. לפחות לא ברוב העבודות שקיימות היום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אף אדם (כולל אתה) לא יכול לקחת לעצמו את הזכות לקבוע איזה עבודה היא בעלת ערך ואיזו לא.
      אם מישהו מוכן לשלם לך עבור עבודתך, סימן שאתה מיצר ערך למישהו. זה לא משנה אם אתה מגדל עגבניות או כותב שירי היקו.

      על אותו משקל, אנשים לא חייבים לעבוד (גם אתה לא חייב לעבוד). פשוט הם לא יכולים לצפות שמישהו אחר יממן אותם. גם אם התירוץ לטפילות היא שיש מספיק משאבים בעולם.

      מחק
    2. ביג לייק שוקו

      מחק
    3. לאנונימי מ-4 למרץ שעה 01:09:
      נניח שאדם לא מסוגל לעבוד (מסיבה פיזית או נפשית) ואף אחד לא מוכן לממן אותו.
      מה יהיה עליו? הממשלה לא חייבת לממן אותו? הוא ימות ברעב?

      galgal21

      מחק
    4. מה שהיה פעם,לפני שהממשלה השתלטה על הכל,זה אנשים פרטיים תרמו.

      ופעם היה כסף לאנשים לא כמו היום.

      מחק
    5. לאנונימי מ-4 למרץ שעה 23:02:
      ומה יהיה אם אף אחד לא יהיה מוכן לתרום לאותם בני-אדם שלא מסוגלים לעבוד (מסיבה פיזית או נפשית)?
      האם הם ימותו ברעב?

      galgal21

      מחק
    6. לדעתי כן,הישרדות המתאימים.

      גם היום מי שאין לו כסף לתרופה טובה/טיפול טוב מת.

      מי שאין לו כסף לדירה נוחה - סובל.

      זה החיים מותק.

      אתה רוצה שהמדינה תהיה האומנת שלך? nanny state

      https://www.google.co.il/search?q=nanny+state&client=firefox-a&hs=njf&rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=i5cXU9uBBabnywPclYGwBw&ved=0CEkQsAQ&biw=1016&bih=650

      מחק