יום שבת, 27 בדצמבר 2014

קן לרונית בין הקידוחים - על משרת החלומות של הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר

מאת: אסתי סגל

כשמתנפלים על דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בשאלה - למה עכשיו ולמה הפליק פלאק לאחור הזה שהוא מבצע, כדאי וחשוב לזכור כי גילה קיבל מרונית קן ,קודמתו למשמרת, מצב מאוד מסובך. היא לעומת זאת כבר "מסודרת".


גילה נכנס לתפקידו באפריל 2011.  הממונה הקודמת על ההגבלים העסקיים, רונית קן, היא זו שאיפשרה לדלק של תשובה ונובל אנרג'י לקבל כמות כפולה מהמותר של זכיונות - פי 2 יותר ממה שמתיר החוק; זאת ועוד: בשלב שלפני התגליות הגדולות כמעט כל מפת החיפושים במים הכלכליים של ישראל היתה בידי תשובה ונובל. יופי של תחרות.
על הדרך היא גם מעלימה עין מהכניסה של תשובה ונובל למאגר של לוויתן וככה בעצם מכשירה את הדרך למונופול.

בפברואר השנה פרסם דהמרקר כי בעלה של קן היה בעבר שותפו לעסקי הקולנוע של בעלי רציו [שותפה במאגרי הגז], ליגד רוטלוי. השניים אף התמודדו במכרז על הפעלת ערוץ 10 ביחד עם השותף הנוסף בלוויתן - יצחק תשובה. ואם אתם שואלים את עצמכם איפה עובדת היום רונית קן, אז כנראה שלא תופתעו לגלות שהיא מכהנת כ- דיירקטורית ב״רציו״ .

רונית קן (מתוך: יוטיוב)
אז רבותי, אומץ הלב שהפגין כאן דיויד גילה כשהחליט לפרק את המונופול המסוכן והדורסני הזה והעונש שקיבל על המקום מהמערכת שהתייצבה כולה נגדו - מראש הממשלה והתקשורת, זוהר באור יקרות בוהק יותר כשלוקחים בחשבון איזו תסבוכת הורישו לו ואיך מתנהגים רגולטורים אחרים.

8 תגובות:

  1. שלושת השורות האחרונות מיותרות.

    אין כאן אומץ לב כי הממשלה מתפרקת ובמילא אף אחד לא יפטר אותו.
    הוא לא חשף שחיתות אלא עשה משהו טכני.
    יתכן שהוא בונה על השירות הציבורי ולא לעבוד אצל טייקונים אז עוד פעם הוא לא צריך להתחנף לטייקונים.
    זאת ועוד יתכן שהמהלך יתן לו נקודות בקרב הסוציאליסטים ויחזק מעמדו בזירה הפוליטית.

    תודה על שאר השורות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא ממש לא עשה משהו טכני
      הוא החליט שהסדר קודם שהוא תמך בו לא יכול לעבוד במצב בו המאגרים הקטנים לא יתנו תחרות משמעותית. כרגולטור, להחליט שעשית טעות ואתה תומך אחרי מעט מאד זמן בכיוון אחר, רק כי הוא נכון יותר לטובת הציבור, זה כאמור ממש לא טכני. זה גם לא סוציאליסטי. זה להבין ש-2 מתחרים יהיו טובים ממונופול. זה להעדיף תחרות על כל פיתרון אחר ולנסות לתת לה את הצ'אנס לפני שמפקחים. לא יודעת מי אתה אנונימי אבל אתה מתלהם כמו כל שאר הטוקבקיסטים בלי לחשוב ובלי להכיר והעיקר לזרוק מילים כמו טייקונים ונקודות וסוציאליסטים.

      מחק
    2. זה די מדהים שאנשים שמחשיבים עצמם כקפיטליסטים יוצאים כנגד עקרון כל כך חשוב של שוק חופשי ותחרותי. קיום שוק תחרותי הוא עקרון לא פחות חשוב מזכות הקניין.

      מחק
  2. ומה עם רונית קן? בעצם, על פי הכתוב בשורות אלה היא מעלה בתפקידה. התנועה לאיכות השלטון - איפה אתם?

    השבמחק
  3. מצטרף לשאלה. התנהגותה של קן כממונה על ההגבלים מצטיירת כהתנהגות רשלנית ויש מקום לחקור את קשריה עם מקום עבודתה החדש והשפעתו על החלטותיה כשכיהנה בתפקיד בשירות הציבורי

    השבמחק
  4. זה ממש מקומם ומעלה חשד לשחיתות שהממונה על ההגבלים העיסקיים מעלה בתפקידה ועוד עובדת כדירקטורית בחברה שעליה היתה אמורה לפקח . הפתרון הוא לחקור כל עובד ציבור שהולך לעבוד אצל טייקונים לאחר סיום תפקידו הציבורי

    השבמחק
  5. אבדה הבושה
    דוגמא מכאיבה לקשרי הון שלטון.
    עצוב :(

    השבמחק
  6. "אתם לא סוציאליסטים ולא קפיטליסטים, רק סתם חזירים" (שלי יחימוביץ)

    תשמעו כאן בדקה 08:30 ועדיף לשמוע את כל הנאום.


    www.youtube.com/watch?v=W8owuvv0VjY#t=513

    השבמחק