יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

ברוורמן בראיון פרישה: "באוצר דואגים שמחירי הדירות יהיו גבוהים- רוב הבטחות הבחירות הן שווא; מוכרים לנו מועמדים ידוענים כמו קוקה קולה"

תכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית (קול ישראל)

ח"כ ויו"ר ועדת הכלכלה פרופ' אבישי ברוורמן הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים אחרי 9 שנים. בראיון הפרישה ל'כלכלה האמיתית' הוא יוצא בביקורת חריפה נגד המשילות בישראל ,השיטה הכלכלית וקברניטיה. לדבריו המערכת המוניטרית הנהוגה בארץ ובעולם פוגעת בכלכלה ומתגמלת רק חלק קטן בציבור. הוא יוצא נגד השיח בכנסת ומכנה אותו שטחי וחסר תוכן. בנוגע להבטחות הפוליטיקאים לכנסת הבאה הוא טוען שרובן הן הבטחות שווא ,שנאמרות על בסיס סקרים. את חלק מהמועמדים לכנסת הקרובה מכנה ידוענים שמוכרים לנו אותם כאילו היו קוקה קולה.


בראיון שהתקיים ביום ראשון עם ח"כ פרופ אבישי ברוורמן בתכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית בקול ישראל הוא בוחר לתקוף את הכלכלה היום ומכנה אותה "קפיטליזם אוליגרכי" ."יש פה כלכלה חזקה שהפירות שלה מגיעות רק לקבוצה קטנה" טוען ברוורמן.  ברוורמן מפרט את שני מקורות ההכנסה הגדולים של משרד האוצר: מע"מ על כל המוצרים ומחירי הדירות הגבוהים. "דואגים שמחירי הדירות יהיו מאד מאד גבוהים כי אז מחירי הקרקע יהיו מאד מאד גבוהים ,במצב כזה מנהל מקרקעי ישראל מקבל 'בוחטה' וזה עובר כמיסים לאוצר" - מסביר ברוורמן.
 הפתרונות שהוא מעלה הוא חובת דיווח כמו בארה"ב ומיסוי החברות הגדולות. לדעתו מיותר לנסות למסות את האנשים העשירים:  "אנשים עשירים מאד מעולם לא שילמו ולא משלמים מיסים כי יש להם את כל הרואי חשבון והעורכי דין שעושים להם עמותות."
ברוורמן מספר גם על הלחצים מאחורי הדיונים שערך בועדת הכלכלה בנושא הגז ומדוע העיסוק בו כל כך חשוב-"יש אינטרסים אדירים וכוח אדיר מאחורי עניין הגז. חייבים לפקח על המונופול כי מחיר הגז משפיע פי אלף ממחיר המילקי" -טען.

גם על המשילות בישראל הוא לא חוסך בביקורת. "אם רוצים לבנות חברה למען הדור הבא אנחנו צריכים לעשות מהפך במובן העמוק ביותר של המילה - שיהיה תוכן שתהיה רצינות בפרלמנט, שבממשלה ישבו שרים שלא רק מקשקשים" טוען ברוורמן וממשיך: " שר אוצר בישראל נמדד לפי גובה הגרעון והאם עשה איזה רפורמה קטנה וזהו. אין שום חזון. הצורה שבה ראש ממשלה לא מאמין למה ששר האוצר שלו עושה- אין דבר כזה באף מקום בעולם"

ברוורמן מודה כי רוב המועמדים מוכרים לנו הבטחות שהם לא מתכוונים לעמוד בהן: "אנחנו חיים בעידן שטחי ופופליסטי ... בוחרים אנשים לפי ההופעות שלהם בטלויזיה .... רוב ההבטחות לכנסת הן הבטחות שווא. בחירות הן דבר אומציונאלי אנשים מסתכלים מי שנראה לנו יותר טוב פחות טוב, מוכרים להם מועמדים כמו קוקה קולה ,עכשיו רובם ידוענים וחלק קונים את זה באמצעות קבלני קולות. השחיתות היא אנדמית. [הפוליטיקאים] עושים סקרים ומחליטים מה לעשות."

ברוורמן הוא החבר כנסת הראשון שיוצא בגלוי נגד המערכת המוניטרית [הכספית] שלנו והעוצמה שצברו הבנקים כתוצאה מכך- "אין ספק ברור לכולם היום שהמערכת המוניטרית הקיימת שבנויה על מינוף של הבנקים היא פגומה" אמר ופירט: "היא לא עוזרת בצורה אפקטיבית לצמיחה ראלית ולחלוקת הכנסה הוגנת. אני מאד שמחתי שסיר מרטין וולף ,הכתב הכלכלן החשוב ביותר בעולם, הוציא ספר שבו פעם ראשונה הוא אומר שהשיטה הנוכחית לא מביאה את הסחורה לצמיחה בת קיימא שמחלחלת לרוב האוכלוסיה ולכן אנחנו צריכים לחשוב על אלטרנטיבות. אנחנו עכשיו בתקופת מעבר היסטורית מאד מאד מורכבת."

30 תגובות:

  1. לדעתי כל זמן שהחשיבה לא תתהפך ולא נבין שדיור הוא לא חלק של כלכלת החברה, אז אין סיכוי שמשהו תשתנה.
    דיור הוא לפני הכל, לפני החברה, כי אי אפשר להתקיים כבני אנוש וכחברה שאנו באוויר = בלי הבסיס שזה דיור. שאתה אומר ארץ ישראל או כל ארץ אחרת, אתה אומר דיור. אייך אפשר להבין את זה אחרת ? בשביל מה אתה צריך ארץ שאין לך דיור ? בשביל מה אתה צריך חברה שאין לך דיור ?
    לסיום: "דיור ומים ואוויר הם לא חלק בכלכלת החברה" כמו שלא נתפרנס חברתית מהאוויר כלומר לא נבקש דמי שימוש על הנשימות שלנו לטובת החברה כולה ככה לא מבקשים כסף על דיור.
    מי ייתן שהראש קלבסה שלנו יבין כבר את זה לעזאזל.

    https://plus.google.com/101747152814511281988/posts/apz2MiSJ84i

    השבמחק
    תשובות
    1. בניגוד לאויר, דירות לא סתם נמצאות שם ומחכות שנשאף אותן לריאות שלנו.

      אם אי פעם הקמת עסק או חשבת ליזום משהו אתה בוודאי יודע כמה זה מסובך. קבלן צריך לקנות שטח, לקבל אישורים, לשחד פקידים, להעסיק קבלני משנה, לשווק, למכור וכו'.... בקיצור קבלן לוקח סיכון משקיע כסף ומקווה לקבל החזר על ההשקעה.

      אם לא יהיה ניתן לבקש כסף על דיור, מי יבנה דירות? ומי יממן את בניית הדירות? ולמה לעצור בדירות? למה לא "דיור מים אוייר וiPhone"?

      מחק
    2. צדיק: אני לא מבין מה אתה אומר, קיבוץ אנשים כחברה בארצו מצריך צבא ? צריך חינוך חובה ? צריך כבישים ? צריך תשתיות לתרבות וכו' וכו'

      בקיצור כל אלה, באים אחרי שלפרטים יש דיור. אם אין דיור אין אנשים ואין חברה ולכן אתה לא צריך צבא ולא חינוך ולא תרבות.

      אתה שואל מי יבנה את הדיור ? מצדי תגייס בגיוס חובה את הפרטים כמו בצבא ושהם יבנו את הדירות חינם. הרי מה ההבדל בין ביטחון לבין דיור שהיא קודם לביטחון ?

      אני מבין שזה נשמע פתטי אבל זאת האמת הפשוטה. אתה לא יכול לכפות חינוך חובה על ילד ולגייס אותו להקריב את חייו למען החברה בלי שהוא מבחינתו לא מקבל אפי' מים (והשופט ברק חושב שגם אוויר אין לו זכות מוקנה לנשום בלי הסכמתו של השופט ברק).

      בכל אופן אני לא חושב שאנו צריכים לתת את הפתרון, את הפתרון צריכים לתת אנשי האקדמיה שאוכלים בכל הדורות על חשבון הציבור והציבור נותן בהם את אמונו בכל הדורות.

      עקרונית החשיבה של הנאור אומר להיות, שיש דברים שהם לפני הכל כמו דיור וביטחון וחינוך ומשאבי הטבע. אחריו אפשר שוק חופשי למי שרוצה לשחק במשחק הזה (אני אומר למי שרוצה, כי בניגוד לתזה הקפיטליסטית שכל אדם רוצה למקסם את רווחיו, אני טוען שרוב בני אנוש לא מעוניינים בכלל בזה, רק דווקא רוצים למקסם את תבונתם ותרבותם ולפעול למען הזולת. אי אפשר שרוב בני אנוש יהיו תלויים בכמה חזירים שכל מעיינם היא למקסם את רווחתם. אז נכון היא התזה שעשירים משקיעים את הונם בחזרה וכך נוצרים מקומות עבודה להמונים, ולכן התזה הזה קוסמת לנו. אבל חייבים להבין את ההבדל בין עשירים לבין נדלן. בנדלן אתה לא יוצר מקומות עבודה אתה יוצר בטלנים שלא עובדים הרי אם היה לך 2\3 דירות אז למה שתעבוד ? הרי יש לך משכורת דיי טובה. ככה שאין לנו כאן את התזה הקפיטליסטית שעשירים הם לטובת כולם)

      לסיום: אייך שנהפוך בה אנו מגיעים למסקנה הפשוטה והראשונית, שאין קיום לחברה ולכלכלת בלי שלפרט אין את הטבע שהמינימלי זה מים ודיור. במיוחד שמדובר על ארץ ישראל, אגם שלדעתי בכל חברה צריך שתהיה החשיבה הבסיסית הזו, אחרת לא תהיה להם קיום לאורך זמן. כי בכל חברה הצבא מורכבת מפרטים שמאמינים בדגל הלאומני שלהם, כלומר אפי' שכרי חרב אתה לא יכול להשיג רק בתנאי שהוא מאמין בדגל או בתנאי ששוללת ממנו את הטבע. ואם כך מה יותר נכון מיזה להחזיר את הטבע לכל הפרטים ואז לא נשיג שכירי חרב בשוק ולא נשיג זונות בשוק ולא תהיה סחר בנשים. הרי כל ההיצע של הזנות והשכירי חרב באים מסיבה אחת, שנשללת מהפרטים את הטבע.

      ולכן משה רבינו טוען שבתנאי של חלוקה הארץ לפרטים ושמיטת כספים ואיסור ריבית, כל אלה מבטיחים לאדם את הטבע ולא תהיה יותר מלחמות כי לא יהיה היצע של שכרי חרב.

      משה רבינו לא מדבר כאן מיסטיקה של אלוהי הבייביסיטר הנוצרי והאיסלמי, הוא מדבר על הגיון פשוט ומוסר וערכים פשוטים שאומרת שיש חלוקת הארצות לפרטים ואין שליטת הכסף על בני אנוש, אז כל אחד נולד עם הטבע ואין סיבה להילחם ואין סיבה לרדת לזנות ולפשע,

      https://plus.google.com/101747152814511281988/posts/GW32NA8cS6h

      ואז – אומר משה רבינו, "והסירותי מחלה מקרבך" כלומר האדם מרוב שיעממום יתחיל לעסוק במדעים ובעיקר במדעי הרפואה ואז נשיג את התפתחות התבונה האנושית באופן כזה שלא תהיה יותר מחלות.

      אבטחות משה רבינו על גלות או על ביטחון בארצינו, הם אך ורק על העניין הזה. 1, לאומניות = עבודת אלילים 2, אי שמירה על שמיטה = חלוקת הארץ שמיטת כספים. שני אלה הם סיבת כל המלחמות המחזוריות באנושות הלאומניות ואי חלוקת הטבע לכל פרט.

      מחק
    3. ידידי, קומוניזם לא עבד - עובדה. קומוניזם המיט אסון וגרם לרצח של עשרות מליוני אנשים (אם לא מאות). גם אם הוא נעשה בשם ישות בדיונית או ספר פנטזיה.

      לכן, אני לא חושב שצריך לכפות שום דבר על אף אחד. לא גיוס, לא חינוך, לא לבנות דירות לאנשים אחרים. בכלל, כל יום יש הוכחה שאלימות היא אינה פיתרון לבעיות חברתיות מורכבות.

      אני מסכים איתך שלאומניות (או ליתר דיוק מדינתיות - Statism) היא אמונה תפלה. למעשה, היא תת-סוג של אמונה תפלה מסוכנת באותה מידה - דת.

      הנה דוגמא איך עושים את זה ללא אלימות: אתה מעוניין לשמור שמיטה (כלומר, לוותר לאנשים על הלוואות אחרי 7 שנים)? מעולה! פתח חברה למתן הלוואות ואחרי 7 שנים תשמוט ללקוחות של חובות. אני בטוח שיהיו לך הרבה לקוחות. בהצלחה.

      מחק
    4. צדיק: אני לא מבין אייך נכנס כאן קומוניזם ? ולמה אתה חושב שקפיטליזם = שלילת הטבע מהאדם זה פחות מסוכן מקומוניזם.

      קומוניזם שלטה ברוח האדם עם זה שהמשטר חשב שהוא האלוהים, כלומר האזרח היה ממש תלוי בחסדי המשטר.

      הקפיטליזם עושה משהו יותר גרוע, נכון היא לא משטר (אם כי היא חייבת משטר בשביל שלילת הטבע מכל פרט (ופרידמן חושב שצריך גם לבטל את הירושה שתהיה שוויון בין הנולדים) ובשביל חינוך חובה להיות רובוט לצמיחה, וכמובן שוטר לשמור על החזירים) אבל היא מעבירה את הכוח לאנשי ההון ותולה את האדם באליל הכסף.

      אליל הכסף נשמע לא רע עד שמבינים אייך היא פועלת.
      לדוגמה: אם פעם גבר אחד היה יכול לפרנס ארבע נשים ומאה ילדים (אני קצת מגזים אבל העיקר הנקודה כאן) היום שני בני הזוג לא מצליחים לפרנס את עצמן ואת הילד האחד שיש להם.

      בנוגע לאלימות: אמרתי כבר לא פעם, היהודי וויתר על הלאומניות מאז מרד בר כוכבא לפני אלפי שנים, ככה שהיהודי מחכה שבני אנוש יתעוררו להיות יותר תבוניים ויותר מוסריים וערכיים.
      אם שמעת את החרדים מדברים על משיח ? זאת הכוונה שלהם לעומק. שיבוא יום שבני אנוש ידברו בשפה אחת, והנה ב"ה במדע ובמדע הרפואה מדברים כל בני אנוש בשפה אחת (השפה המדעית), ככה שרואים שבני אנוש מתקדמים ב"ה לקראת הגאולה כלומר חירות האדם עם הטבע.

      ולכן היהודי לא אוחז בחרב זה אלפי שנים, ולעומק מי שמכיר קצת את החשיבה החרדית יודע למה הם לא מתגייסים לצבא. למה בטבח בבית הכנסת ובלוויה לא נשמע שום אמירה של מוות לערבים כי הם לא מכירים בנקמה ולא באחיזה בחרב.

      אבל מצד שני דווקא כי לא אחזו בחרב ניסו לשרוד על ידי קומבינות וככה קיבלנו את האנטישמיות.
      מכאן הפרדוקס של מילטון פרידמן שנזעק בצדק (מתוך בורות) "מעטים האנשים אשר הפיקו תועלת רבה כל כך מהיזמה החופשית ומהקפיטליזם התחרותי כמו היהודים: ומעטים האנשים אשר התנגדו בצורה כה עקבית לקפיטליזם ופעלו כה רבות כדי לערער את יסודותיו האידיאולוגיים כמו היהודים." (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן)

      https://plus.google.com/101747152814511281988/posts/aoHvRjjrCCB

      מילטון פרידמן בא לביקור בארץ ישראל ולא מבין מה קרה ליהודים. הרי בגולה אתם רציתם קפיטליזם והנה בארץ אתם סוציאליזם קרוב לקומוניזם ??

      איפה הטעות שלו ? כנ"ל כי היהודי לא אוחז בחרב ולכן הוא מצליח לשרוד בגולה אך ורק על ידי קפיטליזם, לא כן שהיהודי חזר לאחוז בחרב וכבש את ארצו בחזרה.אבל אם נהפוך את ארץ ישראל לחברה קפיטליסטית, אז היהודי פשוט יחזור לגולה איפה שיותר זול גם לגבי דיור ובעיקר לגבי הביטחון, הרי למה שהיהודי החכם ימשיך להקריב את דם זרעו (ועוד כרווקים ככה שהוא וזרעו נכרתים מעולמם) לריק ??

      לגבי שמיטת כספים:
      אני שוב מסביר לך, שבמילא יש שמיטת כספים, 3% יעד אינפלציה כפול שבע שנים יש לך 21% תוסיף מע"מ 18% יש לנו כבר 39% תוסיף ארנונה (זכות לדרוך על כדור הארץ) ומיסים על המשכורת והנה בשביל המשטר והשוטר אתה משלם כפליים משמיטת כספים.
      משל למה הדבר דומה?
      לאחד שאמר לעבדו: "צא והבא לי דג מן השוק".
      יצא והביא לו דג מן השוק מבאיש [=מקולקל, מסריח].
      אמר לו: "בגזירה! או תאכל הדג, או תלקה מאה מכות, או תתן לי מאה מנה".
      אמר לו "הריני אוכל".
      התחיל לאכול. לא הספיק לגמור עד שאמר "הריני לוקה".
      לקה ששים. לא הספיק לגמור עד שאמר "הריני נותן מאה מנה".
      נמצא אוכל את הדג ולוקה ונותן מאה מנה.
      ומפרשת המכילתא: כך נעשה למצרים: לקו (אלו עשר המכות), ושילחו (את ישראל לחופשי) וניטל ממונם (על פי הנאמר: וַיְנַצְּלוּ אֶת-מִצְרָיִם).

      לגבי העצה שלך לפתוח גמ"ח עם שמיטת כספים:
      תראה ידידי, מאז אימפריית רומי שהפסיקו לשמוט כספים (עד אז נהגו ככה בכל המזרח הקדום) היהדות המציאה את הפרוזבול (סוג עורמה של לא נצטרך לוותר על חובות) ולמה ? כי מה הטעם שאני ישמוט בזמן שכולם לא שומטים, אותו דבר לגבי ריבית, מה הטעם לא לקחת ריבית מגוי אם הוא לוקח ריבית ? מה הטעם להחזיר אבידה לגוי אם הם לא נוהגים כך ? (והאנטישמים לקחו את זה כאילו היהודי הוא גזעני או מה. והנה אתה מבין שמי שישמוט כסף הוא פשוט טיפש ואתה צודק אותו דבר לגבי ריבית והחזרת אבידה הוא טיפש אם זולתך לא נוהג כך)
      אבל אם האימפריה היה פשוט מבטל את הכסף ומדפיס כסף חדש כל כמה שנים (נגיד שבע שנים או עשר שנים) אז הכסף מבוטל מעליו וככה החובות ולא ההון. כלומר האדם לא מפסיד את הונו אם יש לו הפשרות להמר את זה למטלטלין.
      (המשך)

      מחק
    5. (המשך)
      בכל אופן אני לגמרי לא חושב שצריך לחזור לתקופת האבן, אני כן חושב שאנו צריכים כל הפחות להיות יותר תבוניים ולא דוגמטיים בכדי שנבין לא להיות עבדים לאליל הכסף.
      סוף כל סוף אני לא משכנע אותך שתרחם על הזולת ולא תגזול ממנו את הטבע, אני בסך הכל משכנע אותך לרחם על עמלך שזה צאצאיך לעולמים שמהם לא יגזלו את הטבע כמו שגוזלים את זה מאתנו היום.

      מחק
    6. אתה זורק פה הרבה מונחים ללא הגדרה. בוא נתחיל ב"טבע". אתה מוכן להגדיר למה אתה מתכוון שאתה אומר "טבע"?

      מחק
    7. בוקר טוב ידידי היקר:
      אני מתכוון טבע כפשוטו, שזה אומר שאם אני צריך מים אני צריך לשלם על כך בכסף.
      אם אני צריך לדרוך על האדמה אני צריך לשלם ארנונה.
      ואם אני צריך גג לישון בו בלילה ולהגן על עצמי מקור וחום, אז אני צריך לשלם על כך שכירות.
      כלומר האדם אין לו את הטבע והוא תחת אליל הכסף.
      שההוא מבאר שבע עשה את הטבח בבנק, כולם שאלו למה דווקא בבנק ולא במקום אחר ?
      ואז אמרתי שזה דיי פשוט הרי רק עם כסף יש לו מים, והבנקים מדפיסים את הכסף על ידי אשראי, אז הם האלוהים שלנו ולכן למה שלא ירצח את האלוהים שלא רוצה לתת לו אשראי ??

      אני חב לך חוב לגבי פנטזיה:
      אני אספר לך מיהם הפנטזיונרים הכי גדולים, הפנטזיונרים הכי גדולים הם אלה שחושבים שהמוסר והערכים האנושיים עומדים מכוח עצמן, רק נאמר להם נו נו נו "אסור אלימות" ואז הם יהיו ילדים טובים. אבל מה לעשות שהאומה הכי מתורבתת באירופה (גרמניה) גרמה לחמישים מיליון הרוגים במאה הקודמת בעקבות שלילת הטבע מהם ?! כלומר הפנטזיה האמיתית היא לסמוך על המוסר והערכים האנושיים ולחשוב שהמוסר והערכים עומדים מכוח עצמן.

      יש לנו רגשי נחיתות כלפי אבותינו הנביאים הפנאטיים של לפני אלפי שנים, מול הקופים שירדו אתמול מהעצים, ולכן הפעם אני אצטט לך נביא שאבותיו רק ירדו אתמול מהעצים, הנביא והכלכלן הנודע ג'ון מיינרד קיינס John Maynard Keynes והנה הציטוט מויקיפדיה:

      "קיינס חזה את מלחמת העולם השנייה שנים לפני פריצתה. מעורבותו בענייני ממשל הובילה אותו להיות חבר במשלחת הכלכלית של בריטניה במשא ומתן לשלום בוורסאי בתום מלחמת העולם הראשונה. ואולם הוא התפטר מתפקידו זה לאחר שהרגיש כי הסכם הפיצויים שנכפה על גרמניה היה בלתי סביר ודרקוני. מיד עם פרישתו מהמשלחת כתב את ספרו רב-המכר "ההשלכות הכלכליות של השלום", ובו התריע על כך שתנאי הכניעה שנכפו על גרמניה בחוזה ורסאי יתרמו ליצירת משבר כלכלי חמור במדינה זו, מה שיוביל לדעתו למלחמה נוספת באירופה, כפי שאכן קרה"

      קצת מוזר לי שאתה תוקף את הדת בזמן שהם המורפיום להמונים. אם אין לסמוך על המוסר והערכים האנושיים אז בלי הדת אתה פשוט יכול לשכוח מיזה אפי' לדור אחד.
      אימפריית רומי לא היית מצליחה לשרוד בלי שאימצו את הדת הנוצרית אחרי שהפסיקו לשמוט חובות. כלומר מול אליל הכסף הדת הוא כדורי הרגעה להמונים ככה שהיא עוצרת לכמה זמן את חורבנו של החברה.

      מחק
    8. מה זה "טבע כפשוטו"?

      מחק
  2. אף אחד לא יכול להתקרב להישגיו של הפרופסור המוערך בכ -9 שנות שירותו. הנה כמה :

    - בועז

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לו לפחות הישג אחד,גילה את האמת ורץ לספר לח'ברה.

      מחק
  3. חכמה קטנה להגיד את זה כשאתה מחוץ למשחק
    בזמנו בכנס הוא גרר רגליים והיטה את הדיון לדברים אחרים

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון ולכן התשובה תמיד צריכה לבוא מהעם.
      העם קובע מה לעשות והמנהיגים מבצעים.
      העם צריך להיות יותר הדירקטוריון והמנהיגים צריכים להיות מנהלים בשטח.

      מחק
  4. מוצטפא שמטרלינג30 בדצמבר 2014 בשעה 9:17

    פרופסור לכלכלה, עובד בקרן המטבע הבינלאומית וחבר בממשלות ישראל ובוועדות כלכליות. איך נוצר כסף הוא למד מהבלוג הזה לפני שנתיים. רמאי או טמבל? אחרי ששמענו אותו נואם לפני שנה בכנס של התנועה לשינוי מוניטארי אנחנו יודעים שהתשובה היא "ב" (עם נגיעות של א)

    השבמחק
  5. מר שטרלינג הזועף,
    הציונים שאתה מחלק כאן, בין אם בצדק ובין אם לא, מתעלמים מהדבר החשוב ביותר - העובדה שהבחור החליט לעשות משהו אמיץ כדי לנקות את מצפונו.
    רוב המושחתים מתים עם הסודות שלהם, אם נהרוג אדם בגלל שהוא מתוודה ואפילו אם הוא עושה זאת בגוף שלישי - אנחנו מעודדים את אי חשיפת האמת.

    בעולם הזה צריך לעשות הבחנה מאוד דקה בין הצבעים הפנימיים של האנשים - ואדם שמנסה להיות קצת פחות אפור לא צריך לפחד.

    אין בכל המדינה הזו אדם אשר ירש את הזכות למנוע מאנשים לנסות ולנקות את מצפונם, השתיקה, ההשתקה והסודות מאפיינת מושחתים פחדנים - כאן יש בחור שמנסה להשקיט את מצפונו, אולי זה ממש לא מספיק אבל זו לא הדרך לעודד אותו לדבר.

    אני לרגע לא טוען שהוא צדיק - אין אדם כזה!
    (לפחות בפני עצמו) אבל הוא מצא קצת אומץ והתחיל לדבר, אל תקטול לו את התקווה להשתחרר קצת מעול המצפון שלו.

    יום טוב,
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. איך הוא מנקה את מצפונו?
      בכך שהוא מדבר על מה שהיה רגע אחרי שהוא יוצא ממעגל מקבלי ההחלטות?

      דווקא עכשיו כשיש סיכוי ריאלי שהמפלגה שלו תזכה בבחירות הוא בוחר לברוח

      מחק
    2. הוא יודע יותר טוב משנינו - שלא הוא ולא המפלגה שלו יכולים לעשות משהו כגי לתקן את המצב.
      הוא אומר את מה שכולם שם כבר יודעים.
      כל נושא הבחירות והפוליטיקה בארץ הוא הצגה - לא פחות זולה מוכנית האח הגדול.
      כל הנושא של ימין ושמאל זה פארסה!
      ובנושא הכלכלה - ממש לא צריך להוסיף!!

      מחק
    3. מוצטפא שמטרלינג30 בדצמבר 2014 בשעה 13:52

      שמטרלינג. שמע, אני לא זועף. אני רק מציין שהאדם הזה היה בכל המקומות הנכונים בשביל להבין איך המערכת פועלת ולא הבין את זה בכלל. אני לגמרי מאמין שהוא נקי כפיים, שהוא הסתובב שנים בקרן המטבע ובמשרד האוצר ולימד כלכלה ולשניה אחת לא שאל את עצמו איך נוצר כסף במערכת. עכשיו הוא שר שיר חדש אבל מכיוון שהוא כבר הראה כמה שהוא פוץ עיוור אני לא רואה בזה שום בשורה לנו, האנשים הקטנים...

      מחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. צריך להודות לברוורמן על שהעיז לתקוף את השיטה המוניטארית המשמשת כמשאבת הכסף השואבת את העושר הלאומי מכלל האוכלוסיה לצמרת הפירמידה הכלכלית. עצם העובדה שהיה מוכן להשתתף בכנס הוא וגם ח"כ פייגלין מתוך 120 שהוזמנו, רק מעיד שכוונותיו טובות. כמובן גם הוא וגם פייגלין לא העזו ללכת עד הסוף ולהגיד חד וחלק אנחנו אתכם, אולי מהסיבה שהעזה כזאת במציאות הפוליטית בארץ ובעולם משמעה התאבדות פוליטית. אבל גם לאלה שהעזו ללכת עד לסף התהום, מגיע יישר כוח.

    השבמחק
  8. סורי, אבל זאת אותה גברת בשינוי אדרת. לא שמעתי שום דבר חדש, חוץ מ"אני, אני ואני". מה זה שוק הוגן? שוק קומינסטי שנקבע ע"י פקידים (ושוב אנחנו חוזרים להיות תלויים בקבוצה מצומצמת של אנשים".או כשהוא קובע בנחרצות: ה"קפלטיזם נכשל", איפה יש קפיטליזם?

    הייתה לך הזדמנות נדירה ערן, חבל שלא שאלת אותו יותר על בנק ישראל ועל הביטקוין.



    השבמחק
    תשובות
    1. ל 12:45,
      לא הצלחתי להבין מה בדיוק אתה מציע.
      רק הבנתי שאתה לא מרוצה.
      אשמח אם תשלים לי את התמונה.

      מחק
    2. אני רוצה להפריד את הבנקים מהמדינה. אני רוצה שוק חופשי. אני רוצה לבטל את כל מחסומי הכניסה לתחום הבנקאות וההשקעות, ששני ילדים יוכלו להרים בנק מהמחסן של אבא שלהם, ולתת לצרכנים להפעיל את שיקול הדעת.
      אני רוצה שהמדינה תפסיק להתערב בהדפסת מטבעות, ולתת לשוק החופשי לקבוע את הריבית במשק.

      מקווה שהבהרתי את עצמי.

      מחק
  9. בשבוע הבא כוכב עולה שמאלני נוסף.. עמרם מצנע
    Stay tuned.

    השבמחק
    תשובות
    1. למרבה הצער "בוז'י" הרצוג עסוק בשיעורי פיתוח קול

      מחק
  10. ספר מה קורה עם הפלפלים בעמק הירדן ..
    האם יש עדכון על הספסלים בפארק? לא יכול לישון בלילה .
    תודה לך

    השבמחק
  11. ** OFF TOPIC **
    It's not every day that there's a tear in the Matrix - you don't want to miss the opportunity to peek...:

    http://rotter.net/forum/scoops1/168127.shtml

    The caller is an Insider and is telling you more or less what I've been saying on here:
    Move Player to 00:57:35

    http://www.iba.org.il/bet/player.aspx#!/style/popAudio/ar/1719068/audio/yes

    Eran.

    השבמחק
    תשובות
    1. BTW, the last I pointed at a "tear in the Matrix" was when the Finance Minister at the time, revealed that high level pressure was coming down from the U.S. regarding the "proper" outcome for Israel's natural gas fields.
      Here's the latest:
      http://rotter.net/forum/scoops1/168539.shtml

      מחק
    2. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000997272

      מחק
  12. תיקון קל בפסקה האחרונה: "הכתב הכלכלן החשוב ביותר" - "הכתב הכלכלי..."

    השבמחק