יום שני, 8 בדצמבר 2014

רק היום! הצבעות חיסול בכנסת

תכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית (קול ישראל)

חוקים דרמטיים שיובאו להצבעה למרות שתוכנם מעולם לא פורסם (נכון לאתמול), העברת מיליארדים מהחינוך והרווחה אל הבטחון ועוד ועוד חוקים והעברות,זה מה שצפוי להתרחש היום בכנסת. הכל רגע לפני כיבוי האורות עד הכנסת הבאה. וגם - מדוע בימים אלה הדמוקרטיה מעולם לא היתה גדולה יותר במשכן.



היום, בשעות האחרונות לכנסת ה- 19, אמורים להתרחש מתחת לרדאר התקשורתי "הצבעות והעברות חיסול" בכנסת. כמו בסוף כל יום בשוק  חברי כנסת יזרקו את סחורתם שנתקעו איתה במשך כל הקדנציה, ואם יש מספיק קשרים יוכלו גם להעביר אותה. כך למשל בוועדת הכספים יצביעו על העברה של כ- 4 מיליארד שקל (הסכום הסופי עדיין לא ידוע ועל פי הערכות יכול להיות גדול הרבה יותר) למשרד הביטחון.
ממי תיקח הוועדה את הכסף. אז הנה הרשימה החלקית:
200 מיליון ממשרד החינוך
340 מיליון מסעיף גמלאות
41 מיליון מתגמולים לנכים
55 מיליון ממשרד הרווחה
55 מיליון מהביטוח הלאומי
810 מיליון מהתחבורה הציבורית
311 מיליון מסבסוד מעונות יום וצהרונים
100 מיליון מהגנה על ים המלח
וכן עוד ועוד כספים ילקחו היום מהציבור, בהעברות תקציביות, ללא דיון אמיתי וללא פיקוח.

הצבעות חיסול בכנסת
כך יעבור למשל גם התיקון לחוק מימון מפלגות. תיקון דרמטי שיאסור על מפלגות מכהנות לקבל הלוואה מהבנקים. הבעיה שרוב חברי הכנסת שיצביעו בעד החוק לא יודעים בדיוק מה הוא מכיל כי החוק הועלה ועבר בקריאה ראשונה  מהיום להיום לפני כשבוע.הוא מעולם לא פורסם במלואו באף מקום. גם לא באתר הכנסת. הניסיון שלנו להשיג עותק ממנו מגורמים בכנסת נכשל עד נכון לשעה זו. עוד חוק שאמור לעבור הוא חוק המאגר גנטי. למרות ההבטחות שהסעיף בחוק שעוסק במאגר גנטי לתינוקות - לא יעלה בסופו של דבר  ,עדיין נכון לרגע זה לא ברור מה הנוסח הסופי שלו והאם יופיע שם,  הכל יסגר היום דקות לפני טקס הסיום.

האזינו מה עוד עומד להתרחש היום ולמה הכנסת מעולם לא היתה דמוקרטית יותר במסגרת סגירת "שוק הכנסת ה-19" (סיקור של בן וינברג מהמשמר החברתי בכנסת)

8 תגובות:

  1. האם ניתן להוסיף את התקיפה בסוריה לרשימה?

    השבמחק
  2. קוראי האתר מן הסתם נמנים עם אלו שמבינים, או לפחוות אמורים להבין משהו בכלכלה.
    אז הנה כמה עובדות שאף אחד לא יספר לכם עליהם אלה אם תחפרו במקורות זרים:
    אתם יודעים מהו התל"ג של ישראל?
    לידיעתכם התל"ג של ישראל בשנת 2014 הוא 40,620$.
    עליה מטאורית מתל"ג של 15,500 בשנת 2003.
    בשנת 2009 היה התל"ג 28,120$.
    ישראל נמצאת במועדון המדינות העשירות בעולם. וזה עוד לפני הפקת הגז והשלמת הרכבת מאילת לאשדוד, שיניבו עוד הכנסות לקופת המדינה.
    רק לסבר את האוזן:
    אטליה 33,600$, ספרד 29,440$, יוון 21,440$.
    המדינות העשירות באירופה:
    שבדיה 57,930$, נורווגיה 107,280$,
    הולנד 50,870$ , אוסטריה 49,870$, בלגיה 47,810$,
    המדינות העניות באירופה:
    בולגריה 7,630$, צ'כיה 17,940$, פולין 14,450$, רומניה 9,180$.
    וכמה השכנים שלנו?
    סעודיה 26,510$, לבנון 9,660$, אירן 6,070$, עירק 8,230$, לוב 11,180$, מרוקו 3,250$ סוריה 2,050$, מצרים 2,800$, ירדן 3,020$. הרשות הפלשתינאית 1,200$.
    את הנתונים הללו ניתן לקרא במקורות זרים. כיוון שיש לתקשורת בישראל אינטרס מובהק להראות כמה רע פה וכמה הכל שחור.
    בקיצור, מצבנו לא רע בכלל כפי שהתקשורת מנסה להראות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדד התל"ג , שנולד במלחמת העולם השניה, לא מודד שום דבר לבד ממוכנות של מדינה למלחמה. מדינה שלא יכולה לממן אחיות בשכר שיהיו בבית ספר, רפואה מונעת בסיסית בכל מדינה אירופית. לא יכולה לממן דיור ציבורי ולא קיצבאות זיקנה מינימליות. רמת השירותים שהיא נותנת לאזרחיה (תשתיות, חינוך, תקשורת, משטרה...* קרובה יותר לעולם השלישי מאשר למערב אירופה.
      ישראל היא מדינה על סף פשיטת רגל, ומצבה האמיתי ייחשף כאשר יבואו לדון בתקציב 2016, שכבר נמצא בגירעון של 30 מיליארד ש"ח והוא הסיבה האמיתית להקדמת הבחירות.

      מחק
    2. אנונימי,

      הנה כמה שאלות שצריך לשאול: מה זה תמ"ג (אני מניח שאתה מדבר על תמ"ג ולא על תל"ג, שלא בשימוש כבר מעל ל 20 שנה), מי זה "אנחנו", ומה המשמעות שלמדינה אחרת יש תמ"ג גבוה או נמוך יותר.

      בלי לדון בשאלות האלו הטיעון שלך הוא למעשה שקול ל: ישראל 500 הנה רשימה של מדינות עם יותר או פחות מאותה יחידה. לכן החיים פה לא רעים (תקשורת + מניפולציה רגשית). וקל לראות שזה קישקוש מוחלט ולא טיעון.

      נתחיל.

      מה זה תמ"ג (תוצר מקומי גולמי). תמ"ג הוא מספר, המחושב ע"י חבורה של אנשים לפי קריטריונים שרירותיים כאלה או אחרים (שרירותי כי חבורת אנשים קובעת את הקריטריונים על סמך האינטרסים שלהם). הוא אמור לייצג את סך הסחורות באזור מסויים והוא כולל בגדול צריכה פרטית, הוצאות ממשלה, יבוא, יצוא והשקעות. הוא לא מייצג את "מצבנו" אפילו לא לפי הגדרה. הנה דוגמא: במקרה שיש אינפלציה (או לחילופין מחירי הנפט, דיור, בננות או כל דבר אחר שמחושב בתמ"ג) התמ"ג יעלה ו"מצבנו" יהיה פחות טוב.

      מי זה אנחנו. אני מניח שאתה מתכוון לאוסף של אנשים שחי באזור גאוגרפי מסויים. אני מכיר אישית מספר אנשים שעונים להגדרת ה"אנחנו" ומצבם לא השתפר למרות שהתמ"ג עלה. למעשה, אם תשאל אותם הם יגידרו את מצבם כ"רע". אז דבר בשם עצמך. יכול להיות שמצבך "לא רע", אבל אין שום סיכוי שאתה עברת 8 מליון אנשים ובדקת מה מצבם.

      מה המשמעות שלמדינה אחרת יש תמ"ג גבוה או נמוך יותר. לדעתי, דנו בזה. השוואת תמ"ג זה כמו שני בחורים שמשווים את אורך הבולבול. כולם יודעים שאורך זה לא כזה חשוב, מה שקובע זה מה שאתה עושה איתו

      מחק
    3. לשחרורון,

      לפי כלל היד אורך הבולבול כן חשוב. כלל היד אומר: אתה מושיט היד לפנים, פעם אחת כאשר האצבע המורה מתוחה ומצביעה אל האופק והאגודל פונה כלפי השמים (כשלושת האצבעות האחרות קפוצות), ופעם שנייה כאשר האצבע המורה פונה כלפי השמים והאגודל פונה לעבר האופק. כאשר האצבע שפונה אל השמים מציינת בן אדם (גבר) - האצבע הפונה אל האופק תגלה לך את אורך הפין שלו, דהיינו – לאדם נמוך (אגודל) יהיה לפי הכלל - פין ארוך, ולאדם גבוה בוטן.

      עבדתי פעם אצל אדם זקן (בן שמונים ומשהו, אליו הייתי מגיע פעם בשבועיים) שהתפאר כל הזמן בכמות הנשים הרבות שהפין שלו ביקר במהלך חייו (גם אישה חרדית נשואה). הוא היה גבוה מהממוצע כך שלפי הכלל הפין שלו היה צריך להיות קצר מהממוצע. הוא טען ברצינות, כי מניסיונו, גודל הפות של האישה נמצא ביחס ישר לגודל פיה. מאז אני לא מפסיק להסתכל על פה של נשים, ומשתדל לא לצחוק כשהן מחייכות.

      מחק
    4. תשובות לגבריאל

      הנחת היסוד שלך היא שכל דבר שנעשה באירופה הוא נכון ומהווה
      מודל לחיקוי.
      למה צריך אחיות בבית הספר ? אם אירופה כלכך מוצלחת,למה
      היא גוססת ועומדת בפני העלמות ?

      תוספת התקציב לביטחון נועדה לממן את פרויקט עיר הבה"דים בנגב
      שהוא פרויקט שיש בו המון הגיון.
      810 מליון מהתחבורה הציבורית,שזה אומר ככל הנראה הקטנת הסובסידיה
      לדן ואגד - דבר מבורך כשלעצמו.הפסקת האפליה שלהן לעומת החברות הפרטיות.

      תקציבי הרווחה לא משיגים שום מטרה.הבעיות שהם אמורים לפתור,רק הולכות
      וגדלות ככל שהתקציב לרווחה גדל.

      מחק
  3. ערן שלום, אני כתבתי לף בפוסט קודם האם ניתן לדעת מתי יהיה פיצוץ של בועת הנדלן והאם כדאי לקנות דירה. בתגובתך רשמת שזו השיטה הכלכלית שגורמת לכך ולא מרוע. אבל בעצם אם אנשים משעבדים עשרות שנים מהחיים שלהם, משלמים סכומי כסף אדירים שפוגעים בכל תחום אחר בחייהם והממשלה לא עושה כלום אפילו כדי לצמצם מעט או למנוע מאנשים להתרסק או לפחות להזהיר על האפשרות. איך זה לא רוע?

    השבמחק
    תשובות
    1. התכוונתי שהשיטה רעה ואלו שמנהלים אותה צריכים להתאים עצמם לחוקיה. זה לא אומר שמדובר ב"רעים" מול "טובים". זה מה שהם מכירים וזה מה שהם עושים. מזכיר לי שבדיוק היום קראתי שנתנו בעבר את הארסן (יסוד רעיל ביותר) כתרופה לבני אדם- זו היתה שיטת הריפוי אז ואף רופא (אני מקווה) לא עשה זאת מתוך רשעות.

      מחק