יום שלישי, 26 במרץ 2013

"לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה"

"במקום לנהל כלכלה נכונה -לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה" אמר לפיד כשבדק את מצב הכלכלה בארץ.ניסינו לבדוק על אילו הלוואות ענק ועל איזה מסיבה מדבר לפיד?



לגבי ההלוואות -שר האוצר שלנו כנראה צריך קורס מזורז באיך נוצר כסף בשיטת הבנקאות הקיימת - הוא נוצר מחוב נושא ריבית, ולכן תמיד ממשלות היו בחובות ענק ותמיד הממשלות הבאות יצטרכו לקחת יותר חובות מאלו שהיו לפניהן. גם בתקופתו של לפיד כמות החובת תגדל-הוא יבין את זה בקרוב אם עדיין פישר לא הסביר לו זאת בפגישה שהיתה להם אתמול. החובות והיתרות במערכת הזו צומחים מהר יותר מהכלכלה, והחוב תמיד גדול מהיתרה. ספק מי בכלל שולט בקצב הצמיחה הזה. ספק אם שר האוצר מכיר את המשוואה הזו.

ולגבי המסיבה -לא ברור על איזה מסיבה מדובר. וודאי קרוב ל8 מיליון אזרחי המדינה מרגישים די מקופחים היום שלא הוזמנו אליה אם היתה כזו.

אבל אולי בכלל לפיד התכוון להלוואות ענק (ביחס למפלגה חדשה) שלקחה מפלגתו. .כ-33 מיליון ש"ח חוב של יש עתיד שיגולגלו בסופו של יום על חשבון הציבור בתוספת ריבית של 4%. וכן, הם עשו אחר כך גם מסיבה..

3 תגובות:

  1. Populism in my opinion.
    Also, how else are you going to justify "deep cuts" and additional taxes (speaking of which, perhaps he should reconsider the coming taxes on fruits and vegetable, in favor, of say, add. taxes on soda and candy?(
    Update on recently discussed topic:
    https://www.facebook.com/GermanYeshAtid/posts/571220392895704

    Best Passover to all.
    - Eran

    השבמחק
  2. המסיבה כבר היתה ??? כי לי אמרו שהמסיבה של לפיד רק מתחילה

    השבמחק
  3. דווקא היו שנים שבתקופתן החוב לא גדל- אלא קטן. בשנים ההן היו ממשלמות בישראל גם כן, ועשו את הלא יאומן, וביזבזו פחות משהרוויחו.
    ובקשר לחגיגה- זה מה שאומרים תמיד כשמבזבזים כסף למטרות שאתה לא קבעת.

    השבמחק