יום חמישי, 23 במאי 2013

כך מסתירה הממשלה הקצאת עשרות מיליארדים נוספים לתקציב הבטחון מעבר למה שפורסם

לילה שלם ישבו שר האוצר, שר הבטחון וראש הממשלה במטרה להחליט האם תקציב הבטחון יקוצץ ב3 מיליארד או ב4. במקביל הרחק מהעין הציבורית חושף themarker כי משרד הבטחון מנהל מגעים עם ראשי המערכת הבנקאית במטרה להגיע איתם להסכם למתן הלוואות בהיקף אדיר של עשרות מיליארדי שקלים למימון פרויקטים צבאיים על חשבון הציבור כמובן .כך עובדת הקומבינה. כך נרגיש אותה היטב בכיס עוד כמה שנים.





תקציב הבטחון קוצץ. למשרד הבטחון אין כסף לפיכך לממן חלק ניכר מפעילותו המתוכננת שעיקרה בניית מבנים ומתקנים חדשים וכן העברת חלק מהקיימים. אז מה הוא עושה? הוא בא לחברות במגזר הפרטי שאמורות לבצע את פעולות הבניה ואומר להן -אתן תישאנה בעלויות הפרויקטים עכשיו ואנחנו נשיב לכן את העלויות עם תום הפרויקט. אלא שלמגזר הפרטי אין עשרות מיליארדים כדי לממן את הפרויקטים האלה ולכן הוא זקוק לשם כך להלוואות מהבנקים. הבנקים מצידם כפופים להחלטות המפקח על הבנקים בבנק ישראל, שמגביל אותם במתן הלוואות בסכומים עצומים כאלה לגופים פרטיים. אז מה עושים?
בא משרד הבטחון ופותח במגעים עם המפקח על הבנקים שיגמיש את עמדותיו ויאשר לבנקים להלוות לאותם גופים.
אם האישור יגיע יקבלו אותם הגופים הלוואות עתק בגובה עשרות מיליארדי ש"ח. משרד הבטחון יצטרך מצידו להשיב את ההלוואות האלה בעתיד לאותם גופים + תוספת שכר עבודה + ריבית. כך יצא שהממשלה בעצם לא רק שלא תקצץ דבר במשרד הביטחון אלא אף תגדיל אותו במיליארדים רבים. אנחנו לא נראה את זה בתקציב הביטחון כי המיליארדים האלה יגולגלו זמנית על הגופים הפרטיים. אלא שבעוד כמה שנים ימצא את עצמו משרד הבטחון בהתחיבויות עתק לאותם גופים פרטיים. באותו הרגע סכומים אלה יתווספו כבר לסעיף ההוצאות בתקציב הבטחון וזה יגדיל את הגרעון הלאומי. בשורה התחתונה כולנו יודעים מי אלו שישלמו בסוף את המחיר על הגרעון הזה.
עד אז לפיד יתהדר על כך שקיצץ בתקציב הבטחון "מה שאף אחד מקודמיו לא הצליח לעשות". וכשיגיע רגע התשלום ודאי כבר יהיה שר אוצר חדש שיופתע לגלות שעשו פה מסיבה. עוד אחת.

16 תגובות:

  1. כל פעם מחדש אני נכנס לבלוג ומתבאס

    השבמחק
  2. מדהים איך שאפשר לעקוץ אנשים כשלא מכירים את השיטה... כולי תקווה שהאינטרנט באמת יהיה אפקטיבי מספיק בשביל לשחרר את האנשים מהרוע הזה. בין אם זה הגדלת המודעות, או הביטקוין, או משהו בסגנון

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מדהים אבל ככה זה עובד לצערנו.

      דרך-אגב - הזכרת מודעות.

      מה בנוגע לתקציב השני בגודלו? תקציב החינוך כ 36 מילארד שקלים בשנה.
      אם אתה מחלק אותו בין כל אזרחים העובדים אתה מקבל נתון מדהים: אדם עובד ממוצע משלם כ-10,000 ש"ח בשנה עבור חינוך (גם הוא בין 23 ללא ילדים או בין 59 אם ילד בטיול בהודו).

      תראה לי מישהו שחושב שהחינוך שילדנו מקבלים שווה 10,000 ש"ח בשנה...

      סתם נקודה למחשבה

      מחק
  3. אנונימי 00:07,
    כמוני כמוך רק אבקש להזכיר לך כי "מעז יצא מתוק".
    חשוב להשאר אופטימיים ולדבוק במטרה.

    השבמחק
  4. 8:12 אין עלייך!
    צודק לחלוטין, ידע זה כח, וככל שנידע יותר נוכל לשנות ולהרחיב את מעגלי הידע.
    אין צורך להתבעס מזה כי המצב הרבה יותר גרוע, נתונים הם נתונים - נקודת המבט שלך עליהם צריכה להשתנות ואז תראה שככול שהעם יותר מודע לקומבינות כך יהיו פחות מהם ולהפך.
    הלוחש לעם

    השבמחק
  5. לא יפה - אתה קושר אותי לעץ ומפליק לי ואני לא יכול להתגונן.
    רבותי בשם החוק אתם מוגדרים כעבדי הפריץ ועל כן אין לכם זכות לצפצף.
    שמעתי היום מאבי בן בסט ברדיו שלפי החוק היהודי קיים "חוק היובל" האומר שכל 50 שנה לוקחים את כל הרכוש הקיים במדינה ומחלקים אותו לכל העם שווה בשווה והמשחק מתחיל מחדש.
    מה דעתכם? בעיניי זה משחק הוגן.

    השבמחק
  6. אז גם אתה וגם אבי ההוא לא יודעים לקרוא בוויקיפדיה.
    מה שחוק היובל אומר זה שאין כזה דבר מכירת נדל"ן, אלא רק החכרה שנגמרת אחרי 50 שנה, ואז הקרקע חוזרת לבעליה המקוריים, והעבדים משתחררים (שזה יפה) לא מתחלקת שווה בשווה. אם כבר זה מזכיר משהו, זה את המצב היום, רק שהיום יש לך 10 משפחות ואז היו לך 12 שבטים.

    השבמחק
  7. תודה ערן על המידע שאתה חושף כאן !

    זה די מדהים! ומה שאמור יותר לקומם את כולנו בתור אזרחי המדינה הזו והעבדים שמממנים אותה - זו העובדה שפשוט אי אפשר להאמין לרוב מה ששומעים בתקשורת/ או מפי אנשי הממשל שלנו עד כמה שהם נראים ונשמעים אמינים. ללא אמון בסיסי - איך בכלל ניתן להתקדם לאנשהו. גם ביחסי זוגיות זה דבר תשתיתי שעליו נבנה כל השאר. אם האמון נפגע שוב ושוב - הזוגיות עלולה להתפרק.

    שוב תודה על עבודת הקודש שלך, מכיוון שהסיכוי היחידי לשנות את השיטה הוא ע"י חשיפתה ברבים
    נעם

    השבמחק
  8. ואל תשכחו שהבנקים ירשמו את זה כמובן כרווח עתידי מה שייתן להם אוויר לנשימה אם יהיו צרות במקומות אחרים כמו נדל"ן...

    השבמחק
  9. קצת בלי קשר באופן ישיר, אבל המון קשר עקיף

    כל מה שרציתם לדעת על הזהב ולא העזתם לשאול , ועכשיו בעברית ובתקשורת המיין סטרים קרוב לביתכם!

    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3603175,00.html

    השבמחק
  10. תן סימוכין למגעים בין משרד הביטחון למפקח על הבנקים ונתחיל להריץ את המהפכה...

    השבמחק
  11. הפנסיה המשולמת והעשויה להשלם לגמלאי הצבא היא בסדרי גודל של מאות מיליארדים האם אין טעם שהצבא יקח הלוואה מהגמלאים???????????

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שזה רעיון שנשמע מתאים בול להלך הרוח הדמגוגי ששורר במסדרונות השלטון. אפשר לדמיין את הצבא מסתייע באיזה בנק השקעות, אורז את הפנסיות באג"חים ומוכר אותם הלאה - משהו רעיל וטוב כמיטב המסורת. ככה נוצרת לה פרמידה, הבועה מתפוצצת והכל הולך לזבל.

      הבעיה היא שמקבלי ההחלטות לא יחליטו לשדוד את הפנסיות של עצמם....

      מחק
  12. אני מציע רעיון אפילו יותר טוב! למה שראש אגף תקציבים במשרד הביטחון לא יתחתן עם מנכ"לית של אחד מהבנקים המרכזיים בישראל!
    ככה נוכל לוותר על כל הבירוקרטיה ולא יהיה גם צורך לחשוד לניגוד עניינים, כמובן זה גם תמיד רעיון מעולה לתת לחברות פרטיות הלוואות ענק על חשבון הציבור בעיקר כאשר המפקחים יהיו משרד הביטחון שידוע במשמעת תקציבית והבנקים שמן הסתם לעולם לא יעזו לשחק עם הכסף.

    אה שיט...
    הם כבר הקדימו אותי.

    השבמחק