יום חמישי, 9 בינואר 2014

הכירו את רשת הבנקים בהודו שמנוהלת על ידי ילדי רחוב

מאת: אמנדה וורן 

וויליאם גולדינג מתבקש להרגע – לא כל הילדים הם כמו בסיפור "בעל זבוב". למעשה נראה כי הם עוזרים זה לזה ע"י הקמתם של בנקים בינם לבין עצמם שפועלים בצורה אתית יותר. בנוגע למעשיהם לאחר שיתבגרו, איננו יכולים לדעת.



בשכונת פטפורי שבדלהי הישנה ילדי הרחוב נזקקו לפתרון אמין על מנת לשמור את כספם בבטחה. הבנק
(CDK (Children’s Development Khazana נוצר, מנוהל ופועל עבור ילדים בידי ילדים.

צעירים בגילאי 9-18 משתמשים בבנק והם שקובעים את החוקים והתקנות ומקבלים את ההחלטות. הבנק מנוהל בידי סונו בן ה-13. על פעולות הבנק ישנו פיקוח של מתנדבים מעמותת butterflies העוסקת בזכויות ילדים.

בנוסף, הבנק פועל שבעה ימים בשבוע וכל ההפקדות זוכות ל-3.5% ריבית. ההפקדות קטנות וסכום המשיכה המירבי המותר בכל יום הוא עד לשווה ערך של 8 דולר אמריקאי. הבנק הוקם כי הילדים המתבגרים מאבדים את כספם או מבזבזים אותו ורבים מהם, לרוע המזל, נאלצים לעבוד כמו מבוגרים על מנת לכלכל את עצמם או משפחותיהם. כמו כן ישנו אינטרס מוצהר מטעם המדינה שישתמשו בכסף למטרות השכלה והכשרה מקצועית.

נדמה כי המערכת הבנקאית הזו מאפשרת לילדים המצטרפים לתכנית של העמותה להשתמש במקלט הבטוח הזה למטרות השכלה וקידום עצמי. כדי "לעזור ולהביא אותם אל הזרם המרכזי" כפי שאומר אחד המורים החברים בעמותה. הצלחה זו, יחד עם הפרסים והשבחים להם זוכה התכנית, מסבירים מדוע היוזמה הזו מתפשטת לאזורים עניים אחרים במדינה.

בנקודה זו קשה לומר מהי מידת מעורבותם של מבוגרים בבנקים קואופרטיביים אלו והאם הם באמת מסוגלים לספק לילדים עתיד טוב יותר, כמו גם היטמעות טובה יותר בשוק העבודה ובמערכת הבנקאית בגילאים צעירים.
האם אתם חושבים שילדים יכולים לנהל בנק ללא עזרה חיצונית?


תרגום לעברית: אסנת נאות

6 תגובות:

  1. מה זה הבנק הדפוק הזה בלי יחס רזרבה? :)

    השבמחק
  2. מערכת החינוך יוצרת ילדים חסרי ביטחון שמושכים את הילדות עד גיל 18 (במידה והם מתגייסים) ואף יותר.
    המערכת יוצרת אנשים שחושבים שבכדי להצליח צריך ציונים טובים או לשנן כל מיני מושגים, אנשים המקבלים סמכות בלי לפקפק. מלבד שינוי במערכת המוניטרית יש לעשות שינוי גם במערכת החינוך. מי שיחקור את הנושא קצת לעומק יגלה שאותם בנקאים שדחפו לנו את השיטה המוניטרית הם גם אלו שדחפו לנו את שיטות החינוך של היום, וזה אומר דרשני!
    כמובן שכבר היתה ועדת חקירה על כך בשנות החמישים בארה"ב שמסקנותיה מוסמסו כמו כל ועדות החקירה, שקבעה חד משמעית כי עמותות (שהוקמו ע"י בנקאים) פועלות באופן חתרני דרך מערכת החינוך. http://en.wikipedia.org/wiki/Cox_Committee_Investigation
    הינה הוכחה שילדים יכולים לנהל עסק ולהיות עצמאיים כבר בגילאי 12-13. לא שאין צורך להמשיך לרכוש השכלה גם בגילאים אלו, אך בוודאי לא בשיטות שעושות ההיפך ממה שהיינו מצפים שחינוך טוב יעשה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגורם המרכזי (לדעתי) להתבגרות מאוחרת היא נוחות.
      כשילד חווה קשיים בילדות הוא יתבגר מהר יותר.
      את אותה תופעה תוכל לראות אצל כלבים: יש הבדל מהותי בין כלב שמנת לכלב שגדל עם קשיים, הראשון יתבגר הרבה יותר לאט מהשני.
      לא שאני חושב שכל הילדים כאן מלקקים דבש אבל אין מה להשוות עם ילדי הרחוב של הודו..

      מחק
    2. מערכת החינוך היא במקרה הטוב מתקן לאיחסון ילדים. המטרה שלה היא ליצר חיילים טובים ומשלמי מיסים ציתיינים והיא עושה את זה בצורה מצויינת

      מחק
  3. ואני מציע שגם הדירקטוריון יהיה מוגבל לגיל בר מיצווה. מה בדיוק הכוונה פה? להראות שהבנקים אמינים יותר כשנותנים לילדים לנהל אותם?

    השבמחק
    תשובות
    1. מנסים להראות שלא צריך ממשלה כדי לקיים מערכת פיננסית

      מחק