יום שלישי, 7 בינואר 2014

החיים על פי סבר פלוצקר -חלק II

מי שרוצה להפליג בעולם הדמיון ולראות את החיים הטובים שיקרא את הטור של סבר פלוצקר בידיעות אחרונות. והיום בחיים על פי פלוצקר הפנסיה שלכם:



לכתבה המלאה לחצו כאן

ומי שרוצה לדעת מה קורה במציאות שיקשיב לזוכה פרס סוקולוב ,העיתונאי שאול אמסטרדמסקי.

20 תגובות:

  1. סבר פלוצקר - כושל בן-כושל

    השבמחק
    תשובות
    1. http://youtu.be/7Ydpht-cVAA?t=4m41s

      מחק
    2. איך בדיוק תפתרו את הבעיה בתנאים הכלכליים שקיימים היום?
      מי יסכים לעבוד בשבילכם בלי דמי ניהול כלשהם?
      איפה תשקיעו את הכסף כדי לקבל תשואה יותר גבוהה?
      מה שעצוב הוא שאין פיתרון. אולי איזה כלכלן חכם ירים את הכפפה.

      מחק
    3. חחח אשכרה

      מחק
  2. סבר פלוצקר הוא יותר סוג של אסטרולוג-כלכלי, התחזיות שלו או הניתוחים שלו אמורים להיות סוג של בידור ואין להם קשר ממשי למציאות.

    השבמחק
  3. אני מחבב את שאול אמסטרדמסקי הוא אדם אינטליגנט ועיתונאי מעולה לדעתי.
    מה שמפליא אותי הוא שלמרות שהוא ביצע ניתוח מעמיק והגיע למסקנה שהממשלה היא אחראית לבזיון עם הפנסייה הוא עוד חושב שהממשלה היא הפתרון.

    יאמר לזכותו שהוא כמעט נגע בפתרון הנכון - תחרות. אין בעיה שהממשלה תקים קרן פנסייה אבל מספיק להסתכל על כל מוסד ממשלתי אחר (למשל ביטוח לאומי) ולהבין שאין שום סיבה שהיא תהיה יעילה.

    כדי ליצור תחרות צריך לבטל את חובת ההפרשה. כל עוד המדינה עומדת עם אקדח מכריחה אותנו לתת כסף לטיקונים לאף אחד אין סיבה להביא תוצאות. ברגע שאדם יכול לבחור בין הפרשה למגדל, לקרן הממשלתית, לחשבון בנק או לפק"מ בלטה פתאום ישארו בשוק רק קרנות שייצרו ערך ולא ישמידו ערך

    השבמחק
    תשובות
    1. פק"מ בלטה הוא בעייתי כי החשש הוא שלא תשים כסף לעת זקנה והמדינה הרי רוצה לוודא שיהיה לך פנסיה בשקנתך למען היא תוכל לבטל את קצבת הזקנה
      הפתרון האמיתי לתחרות זו הפנסיה בניהול עצמי כמו שיש בארה"ב - אפשרות שלי לנהל בעצמי תיק השקעות, שמאפשר לי למשוך את הכסף רק כפנסיה, מקבל את כל הטבות המס של קרנות הפנסיה, אבל לא משלם דמי ניהול לטייקונים

      מחק
    2. אדם אחראי לעצמו. אם מישהו בחר לא לחסוך זאת בעיה שלו וזה בטח לא מצדיק מנגנון שלוקח ממני כסף בכח. אם בחרת לנסוע לטורקיה במקום לחסוך, תשא בתוצאות.
      ד"א עבור אלו שאין להם יכולת לחסוך זה לא ממש משנה, גם היום אין להם פנסייה.

      מחק
    3. רוב המחקרים על החיסכון הפנסיוני בניהול עצמי (IRA) , הראו שרוב האנשים הצליחו לחסל לעצם את רוב ההון .
      אפילו בארץ תראה כמה אנשים לוקחים הלוואות , על חשבון החיסכון הפנסיוני .
      נכון , אנשים אחראים על עצמם , אבל ביום שבו יגיעו לפנסיה ללא כסף , תשלח היד עמוק לכיס שלי , שנהלתי את חסכונותיי בזהירות .
      הנושא יותר מורכב מפתרון כזה פשוט .

      מחק
    4. הממשלה טעתה בכך שהעבירה את קופות הגמל לידיים פרטיות, הפתרון הוא שתחזיר לידיה את השליטה המלאה בהם כפי שהיה בעבר. אין שום צורך בתחרות בתחום הזה. בעבר קופות הפנסיה תפקדו הרבה יותר טוב ללא התחרות.
      אבל גם אם מחליטים שאפשר לתת לידיים פרטיות להיכנס לתחום עדין צריך שיהיו 2 דברים 1). שהממשלה תקים קרן פנסיה בשליטתה שתבטיח הכנסה מסוימת לעובד בגיל הפרישה כמו שהיה קודם (כלומר משהו כמו 2% מהמשכורת לכל שנת עבודה עם הצמדה לשכר הממוצע במשק). להשליך לכלא לפחות ל-20 שנה כל מעביד שיאלץ את עובדיו להיות בקרן פנסיה מסוימת ללא רצונם.

      galgal21

      מחק
    5. למה שגוף ממשלתי יתפקד טוב? המציאות בשטח מוכיחה אחרת פעם אחר פעם. למשל קופות הפנסייה הממשלתיות שהמציאו את הונאת הפונזי הקרוייה פנסיה תקציבית

      האמת היא שיש גוף ממשלתי שאמור לדאוג לאנשים לפנסייה - ביטוח לאומי. כולם מפרישים סכום מסויים ושאתה מגיע לגיל מסויים אתה מקבל קצבת זיקנה. קיצבת הזיקנה הזאת לא מספיקה לכלום.

      הפתרון יגיע ברגע שאנשים יבינו שלאף אחד אין מונופול על החוכמה, ויאפשרו לכל אחד לעשות מה שהוא רואה לנכון.

      מחק
    6. 1). קודם כל רוב הפנסיות הממשלתיות לא היו פנסיות תקציביות.
      2). הפנסיות הממשלתיות שהיו בעבר תיפקדו היטב דוקא הפנסיות החדשות שמנוהלות ע"י חברות פרטיות הן במשבר. מי שיש לו פנסיה ישנה (שוב: בדרך כלל זו לא פנסיה תקציבית) מצבו הרבה יותר טוב ממי שיש לו קופת פנסיה חדשה.
      3). קיצבת הזקנה לבדה אולי לא מספיקה אבל היא סכום לא רע כלל. בישראל זה מגיע עד 2200 ש"ח לאדם לחודש. היית מוכן לותר על סכום כזה?
      4). על סמך מה אתה קובע שגוף פרטי מתנהל יותר טוב מגוף ממשלתי? יש לך הסבר לוגי לכך?
      5). יש הוכחות מההיסטוריה שבתחומים מסוימים דוקא הממשלה פועלת יותר טוב מגוף פרטי. למשל בתחומי הצבא והמשטרה. הקמת צבאות פרטיים או צבאות שכירים (הצבא תפקד בעבר גם בתפקידי משטרה) הוכחה כאסון. צבאות אלו השתלטו על המדינה וחיסלו את ההנהגה. גם בתחומים הקשורים לכסף היתה בעיה כזו. למשל בישראל הקדומה כאשר הממשלה מסרה את גבית המיסים לגובי מיסים פרטיים, הציבור שלם יותר ומצבו הכלכלי הורע יותר מאשר מקרה בו היתה הממשלה היתה מבצעת את הגביה בעצמה.

      galgal21

      מחק
    7. מודי תולשששש14 בינואר 2014 בשעה 3:40

      הייתי לוקח את הרעיון של גלגל צעד אחד קדימה.
      צריך קרן פנסיה ממשלתית שמבטיחה 4% בשנה, או מה שזה לא יהיה. היא לא משקיעה בכלום, אלא נותנת את ההפקדה לאוצר, ורושמת. האוצר בינתיים יכול להשקיע את הכסף בהקטנת החוב הלאומי, שעליו הוא משלם יותר. לא צריך לנהל כלום כי האוצר ובנק ישראל בין כה וכה עושים את זה.

      כשתגיע לגיל פנסיה תתחיל לקבל פנסיה. אם לאוצר אין כסף לתת לך פנסיה, שירשום שבמחשב שנתן לך כסף, בדיוק כמו שהבנקים עושים כשהם נותנים משכנתא.

      מחק
  4. כל פעם שאני רואה את הקטע הזה, בא לי לרדת על בקבוק וודקה.. :(

    השבמחק
  5. פלוצקר כמו סוחר סמים.
    מסמם אותנו לאט לאט שנרגיש טוב

    השבמחק
  6. מוצטפא שמטרלינג8 בינואר 2014 בשעה 8:57

    פלוצקר משול לסוחר סמים שהתפתה להשתמש בסחורה שלו. ייתכן שמרוב שנים שבהן הוא כותב שקרים הוא כבר לא מבין שהאמת שונה. מה שהוא בהחלט לא מבין זה שעיתונאי היום צריך להתחרות באינטרנט בשביל להפיץ מידע. פשוט אוויל מאובן.

    השבמחק
  7. פלוצקר:
    נטל המס בארץ נמוך
    אין יוקר מחייה חריג
    כנראה שהוא לא חי באותה מדינה

    אבל,
    פלוצקר: "מחירי הדיור גבוהים ב 30% ממה שניתן להסביר במודלים כלכליים, ירידת מחירים בסדר גודל כזה עשויה להיות הארוע הכלכלי המוביל בשנתיים הקרובות"

    http://www.buat-nadlan.com/2013/09/blog-post_28.html

    השבמחק
  8. לפחות בדבר אחד הוא צודק: יש להעלות את קיצבת הזקנה.
    זה יפצה על הירידה בפנסיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. למי תעלה? לכולם? לחלק? נשים? גברים? מאיזה גיל?
      בכמה תעלה? 500, 1000?

      ומי ישלם? אתה?

      מחק
    2. להעלות לכולם.
      בכמה? זה פרט טכני. זה צריך לפצות (לפחות חלקית) על הירידה בפנסיה (אם היא באמת תרד).
      מי ישלם? כדאי שתזכור שאם לא תדאג לזקנים היום, יבוא יום שתזדקן גם אתה, הצעירים לא ידאגו לך ותאלץ לחפש אוכל בפחי-הזבל.

      galgal21

      מחק