יום חמישי, 1 במאי 2014

צפו בהשמדת טונות של ירקות בישראל במטרה לשמור על מחירם הגבוה ברשתות השיווק

מאת: ערן הילדסהיים

לפני כשנתיים פרסמנו כאן מסמך רשמי של חטיבת המחקר בכנסת. במסמך הופיעה המלצה ברורה להשמיד תוצרת חקלאית במידה ויש חשש שזו תגרום לירידה במחיר התוצרת בשווקים. כך הושמדו השבוע כמויות עצומות של פלפלים בישוב פארן בערבה בו בזמן שמחירי הפלפלים בשווקים מרקיעים שחקים. ולחשוב שרק לפני פחות מחודש פרסם מבקר המדינה שיש 360 אלף ילדים רעבים בישראל:


https://www.youtube.com/watch?v=eTd_A7KQSZA


כך הסביר בדף הפיסבוק שלו ברק אומגה בעל שדה הפלפלים:

"צילמתי את השדות שלי. תראו כמה תוצרת חקלאית ראויה מושמדת כי הרשתות טוענות שהשוק מוצף. אז למה המחיר לא יורד על המדף שלהם? לימדו אותי פעם שמחיר הוא פונקצייה של היצע וביקוש. כלומר עודף ממוצר מסויים יביא לירידת ערכו בשוק. בישראל ישנם עקרונות כלכלה חדשה. "כשיש עודף משמידים תוצרת על מנת לשמור על שוק גבוה.... " בעלי הרשתות. תתבישו ...גונבים ועושקים את הציבור ללא הבחנה כדי לרפד את כיסם שלהם ואת כיסם של מקבליי ההחלטות..אני מתבייש להיות ישראלי......ואתה?"



58 תגובות:

  1. אין על מדינת הזבלים ישרא Hell !!!

    השבמחק
  2. מישהו עדיין חושב שיש הבדל בין ממשלה למאפיה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מאפיה היא פשע מאורגן והממשלה בהחלט עונה על הקריטריונים הממלה ואמצעי התקשורת שהם שופר של הממלה מרדימים את הציבור כדי שהפשעים שנעשים בחסות החוק לא יתגלו כדי לא לעורר תסיסה וכשזו מתעוררת מרדימים אותה שוב והשמדת יבולים היא רק קצה הקרחון

      מחק
  3. אין כזה דבר יותר מידי פלפלים

    אורי

    השבמחק
  4. אני מתבייש שאני חסר אונים. אני לא מפגין, לא אלים, לא מהפכן.
    אני סתם חייל טוב של הכלכלה ההרסנית, עובד קשה לא מצליח לחסוך, לא מצליח להתאגד.
    נשאר לי לקרוא את הכלכלה האמיתית להיות מתוסכל ממורמר.
    יש למשהו באמת פתרון חכם? פתרון אמיתי? למצבינו העגום..........
    אבי ג

    השבמחק
    תשובות
    1. כמוני כמוך, אתה מוזמן להצטרף:
      https://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%94-%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99/1417034411896936

      מחק
    2. ברטר.
      לכל שאר השינויים צריך לגייס רוב.

      מחק
    3. תקנה ביטקוין.
      לפחות תתעניין בלהבין לעומק את סוג הכסף הזה.
      ואז תקנה אותו.
      http://themonetaryfuture.blogspot.co.il/2011/06/bitcoin-is-economic-singularity.html
      אמנם מ-2011, אבל אקטואלי מתתמיד.

      מחק
  5. שאלה: האם בהורדת מחירי הפלפלים לא ייפגע קודם כל החקלאי? האם לחקלאי ברק אומגה, בעל השדה, אין אינטרס להשמיד את הפלפלים כדי לשמור על מחירם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא , אא"כ הוא מחזיק חנות ירקות ומרוויח יותר בחנות הירקות...

      מחק
    2. אם חקלאי זה או אחר מעוניין להשמיד את התוצרת שלו - זכותו.
      הבעיה שהממשלה שולחת בריונים לקחת את היבול שלך ולהשמיד אותו בכח

      מחק
    3. יש לך הוכחה ש"הממשלה שולחת בריונים לקחת את היבול שלך ולהשמיד אותו בכח"?

      מחק
    4. קרא את הכותרת של הכתבה "במסמך הופיעה המלצה ברורה להשמיד תוצרת חקלאית ". איך לדעתך אוכפים את ההמלצה?

      מחק
    5. יש הבדל גדול בין המלצות לכפיה.
      מומלץ לחסן ומומלץ הרבה דברים אז מה? לא אומר כלום.

      מחק
    6. ומה קורה לאדם שלא ממלא אחר ה"המלצות"?
      אם לא קורה לחקלאי כלום - אז אף פלפל לא היה מושמד

      מחק
  6. לא הבנתי. למה אותו חקלאי לא יכול למכור את הפלפלים שלו? מישהו אוסר עליו למכור לסוחר ירקות בשוק? אם המחיר כל כך גבוה מה הבעיה שלו למכור קצת יותר בזול? כתבה מאוד מוזרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הטענה של החקלאי שרשתות השיווק לא יקנו. הוא לא ערוך למכור את התוצרת מחנות לחנות כמה עשרות קילו לכל חנות, אין לו מערך שיווק מתאים (צריך משאיות, מחסנים, משווקים, קשר עם חנויות הירקות ועוד....). הוא ערוך למכור טונות לרשת שיווק שזה תפקידה.

      מחק
    2. אז שיערך לזה.
      יש לו פה הזדמנות מצוינת לרווח גדול (המחירים גבוהים לא?).
      אבל הרבה יותר קל להאשים אחרים שרוצים למקסם את הרווח שלהם.

      מחק
    3. מה אתה רוצה? שהוא יפתח בסטה על כביש הערבה עם חצי טון גמבה?

      מחק
    4. גם לי נראית כתבה מוזרה, אף שאיני מבינה כלום בכלום: מה האינטרס של חקלאי לסגור את המים ו"להרוג" את מה שטרח לגדל? כנראה יש צדק בכל מה שנאמר ואי צדק באיך שהדברים מתנהלים. אך בטוח שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים! קל ללכת על התלונות, רגשות שליליים, מעשים סמליים הפגנתיים....זה דורש אתגר ולהיות חי וחושב, כדי להגיב בצורה אינטליגנטית וחיובית, לא בטוח שלהילחם בממסד זו הדרך, לנצח לא אומר להילחם

      מחק
    5. שוק הירקות והפירות נשלט ע"י רשתות השיווק הן הקימו חברות שיוווק מיוחדות לירקות ומוכרות "רק את שלהן" . החקלאי בפראן מוכר רק את מה שנשאר לו מעונת היצוא ועל כן אין לו היכן למכור את התוצרת . יש שם כל שנה בערבה דיבורים על התארגנות לעניין הזה אבל זה בעדיפות נמוכה אצלם לעומת בעיות אחרות. הבעיה כאן מונחת לממונה על ההגבלים העיסקיים ולמצב במדף ברשתות השיווק שכולו בנוי בצורה שמונעתת תחרות. היה מפעל דגני בוקר ביוקנעם נדמה לי שייצר דגני בוקר במחיר נמוך אף סופר לא נתן לו להכניס קופסא כי לא רצו להוריד מחירים. הסיפור עם השוקלד.
      החקלאי אינו יכול לנסוע כל בוקר לתל אביב למכור. פעם היה שוק סיטונאי היום רק אחוזים בודדים מהסחורה עוברת שם. מוביללי ירקות וספקים לא יכנסו לעימות עם חברות השיווק של שופרסלמגה ורמי לוי . כי ישאירו אותם עם סחורה בלי יכולת לגעת בה רק בגלל שהם הביאו 20 ארגזי פלפל מהערבה. זה סיפור ישן

      מחק
  7. נניח ופלפלים עולים כיום בסופר 14 שח לק"ג.
    החקלאי במקסימום רואה 4 ש"ח כהכנסה לקילו.
    יתרת המחיר הולכת לרשתות ההפצה ולחנויות.
    מי שגוזר את רוב הרווח והיחיד שאחראי על הפצת הסחורות יחליט מה הכמות האידיאלית בשבילו למיקסום רווחים.
    הורדת יוקר המחייה והגדלת רווחת האוכלוסיה העובדת אינם שיקולים מהותיים בקביעת המחיר

    השבמחק
  8. השיתוף של פייסבוק לא עובד. חבל.

    השבמחק
  9. אני מרגיש גועל וחלחלה לנוכח המראות הללו. בשם עשיית המון כסף (כי להתפרנס בכבוד כבר לא מספיק) אנו עושים דברים מנוגדים להיגיון הבסיסי. אם אין בארץ דרישה לעוד פיפלים אז שייצאו לחו"ל. לדעתי מחירי מוצרי המזון צריכים להיות יותר גבוהים ולו רק כדי להזכיר לאנשים מה חשוב באמת בעולם הזה ומה אנו זקוקים כדי לשרוד, מים נקיים , אוויר נקי ומזון. ברגע שנבין את זה, כל ההתנהלות תהיה אחרת לגמרי.

    השבמחק
  10. ערן בוקר טוב,
    מהתגובות ניתן לראות שאנשים לא הפנימו את העובדה שזה המצב כבר עשרות שנים.
    אבל זה מעולה שיש חשיפה קבועה למצב כי בסוף אנשים יוצאים מההלם אשר גורם להם למצוא סיבה או הסבר אחר ולא יעיל למצב הקשה.

    הדבר הזה כלכך לא נתפס שזה פשוט עובר כאילו הוא לא קיים - וזאת הבעיה.

    מה שנכון ואפשרי היום בעידן האינטרנט הוא שיווק ישיר - קצת בעייתי עם ירקות אבל אני בטוח שאם החקלאים יתאגדו הם יכולים ליצור מהפכה אמיתית, כלומר שיווק ישיר של סל ירקות ופירות טריים ב 90%- 70% ממחיר השוק ועם משלוח הבית.
    אבל מישהו צריך לעזור להם להרים את הכפפה.

    רוצים ליזום מהפכה - זו נקודה ששווה לבדוק!

    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. כמוני כמוך , אתה מוזמן להצטרף:
      https://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%94-%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99/1417034411896936

      מחק
    2. אני מסכימה איתך - זה רעיון מעולה

      מחק
  11. בוקר טוב!
    בתור מישהו שמגיע מהענף המסעדות - המונופול הזה בשוק הפירות והירקות פשוט הוא לא נורמלי.
    "מועצת הצמחים" - הגוף שמאגד את הקרטל - מונופול הזה קובעת מחירים בשוק.
    זה בדיוק הדברים שצריך לטפל בהם במדינתנו!

    השבמחק
  12. הי ערן,
    אתה יכול לעשות סדר? האם השמדת היבולים זה חוק שבעלי השדות חייבים לקיימו? או שזה נובע מכך שרשתות השיווק לא מעוניינים לקנות מהם יותר סחורה?

    השבמחק
  13. כמו בהרבה מקרים בהם יש אי-צדק מעורב באבסורדיות וטימטום האשם הוא הממשלה.
    משרד החקלאות ומועצת הצמחים הם גופים ממשלתים הממומנים מכספנו, ןמועצת הצמחים היא הגוף שאוכף השמדת יבול שכזאת. כלומר, אם לא תשמיד יבול, אם תפתח שוק סיטונאי, אם תשווק בהקף שיסכן את רשתות השיוק אנחנו נשלח אליך בריונים הביתה.

    אל תטעו, רשתות השיוק לא תמימות אבל אם היו נאלצות לממן מכיסם את האלימות הממשלתית מכיסן התמונה הייתה שונה לגמרי (קשה לי להאמין ששופרסל תשלח בריונים ל 12,000 מגדלים כדי לאכוף גחמה כזאת או אחרת שלה - זה פשוט לא כלכלי)

    השבמחק
  14. למי שרוצה להבין איך כל העסק עובד. הנה ההסבר של ברק אומגה:
    בערבה התיכונה בה אני גר ישנם חמישה מושביים חקלאיים -פארן בדרום ועידן בצפון ובניהם עין חצבה , חצבה, עין יהב, צופר וכמובן פארן. ועוד שני ישובים .ספיר שמהווה את מרכז הערבה התיכונה והרשות המקומית יושבת שם ובנוסף ישוב צעיר בשם צוקים. אני מתגורר בפארן.משנת 2007. בערבה מגדלים סל רחב של ירקות. בפארן הישוב בו אני גר הגידול העיקרי הינו הפלפל המהווה כ 90% משטחי הגידול במושב. רוב התוצרת שלנו מופניית ליצוא כ 90% . השוק המקומי הישראלי אינו יכןל לספוג את הכמות הזו. פארן לבד ביום קטיף אחד יכולה להציף את השוק ולמלא את המחסניים . מחירי השוק המקומי מושפעים באופן ישיר ממחירי הפלפל ביצוא. הסבר- כאשר בחול מחיר הפלפל הינו 4 שח הסיטונאים ובעלי הרשתות מודעים לכך ולכן הם מוכנים לשלם כ שקל פחות ממחיר היצוא.בטענה כי לנו זה עדיף מאשר להסתכן בבעיות איכות ורנסות מצד חברות היצוא. בלי שום קשר למחיר מחירה של הפלפל בארץ.לדוגמא כאשר המחיר עולה משמעותית הרשתות לא מעלות את המחיר לחקלאי ואז נוצר מצב בו נוצר חוסר אמיתי כי מחירי השוק ביצוא גבוהים מאוד . מבחינתם שהמדפים יהיו במינימום האכרחי. ובמחירים גבוהים מאוד. כאשר מחיר היצוא יורד משמעותית הרשתות מורידות גם לנו את המחיר אך זה לא משקף את המצב על המדף שלהם . המחיר עדיין גבוהה.בתחילת חודש אוקטובר מחירי היצוא היו נמוכים מאוד ולכן רוב חברות היצוא החליטו לסגור את היצוא. מה שגרם לחקלאים רבים להשאר עם תוצרת רבה על השיחים. בעלי הרשתות שראו את המחירים הורידו מייד את מחיריי התמורה לחקלאי באיזור ה 1-1.5 שח לקילו.מי שיגש לסופרים הגדולים עדין יראה מחירים גבוהים מאוד של פלפל. בעלי הרשתות שלא רצו להוריד מחירים עצרו את כל הסיטונאים ואמרו להם לא לקלוט תוצרת כי השוק מרוסק ואין מחיר ראוי לחקלאי..".8 שח לקג על המדף בהחלט מייצר מצב של חוסר בשוק" הזוי. חקלאים רבים נאלצו לסגור את הברזי מיים למרות כמות התוצרת שהיתה להם.כל יום שהשדה מושקה שווה ערך ל250 שח עבור מיים ועודכ 350 שח לדשן. עלות יומית 600 שח.כאשר אתה קוטף טון פלפל במחיר של 1000 שח אתה מפסיד המון כסף. עלות קטיף אריזה מיון ושינוע מגיעים ל 1.2 שח לקילו + 0.6 שח מיים ודשן. אתה מוציא 1800 שח ומכניס 1000 חשבון פשוט מראה כי על כל טון שנקטוף ונשווק נפסיד 800 שח . כל בעל עסק היה עושה את אותו השיקול שלנו.לסגור את המיים. יש לציין כי בעקבה פועלים אירגונים שונים שאוספים מזון לנזקקים. בדוגמת חסדי נעמי ולקט ישראל. תשאלו אותם כמה טונות תוצרת חקלאים נתרמת בערבה למשפחות נזקקות. כאשר הבנו כי אנו נאלצים לסגור את המיים המשכנו לקטוף ולתרום ללא כל מחשבה על העלות שלנו. כאשר הגעתי לערבה לא האמנתי כמה שאנשים פה תורמים ונותנים בלי שום חשבון. אני מרגיש גאה להיות חלק מחברה זו ששמה לעצמה למטרה את רווחת החברה הישראלית בראש סדר העדיפויות שלה.בשנים האחרונות ישנו משבר כלכלי בחקלאות הארצית לעט חעט בלי לשים לב חילחל גם לאיזורינו. המצב בן אנו נמצאים מעמיד את ההתישבות החקלאית בערבה בסיכון גבוהה מאוד. אנחנו לא בוכים על ההחלטה לבוא לכאן. אך אנו מוחים על חוסר הצדק. בעלי הרשתות חייבים להבין כי יש להם אחריות לאומית בשמירה על החקלאים של המדינה ועל ציבור הקונים שלהם. אנו כחקלאים מבינים את הצורך של הציבור לקבל לשולחנם את מיטב התוצרת של ארצינו. אנו מרגישים שליחות בעשייה זו. בעזרתכם הרבה נמשיך לגדל את התוצרת הטובה לה אתם ראויים וכל זאת במחירים שפויים לכולנו. תודה רבה לכם..תמשיכו בעבודת הקודש אשר אתם עושים תמשחכו להעביר לכל מי שאתם מכירים...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אומר להפסיק לתרום לעניים.

      כרגע בשם החמלה נותנים לעניים אוכל בחינם.
      במקום זה אם העניים באמת יהיו רעבים הם יפסיקו להצביע ולכל הנבלות האחרות.

      פרקטית עשירים ומקורבים מסודרים.
      עניים מסודרים כי עם ישראל רחמן/ציוני/רוצה להרגיש טוב וכד'
      ומי שנדפק זה מעמד הביניים שעובד כמו חמור בשביל החגיגה הזאת.

      מחק
    2. אז אלו רשתות השיווק שמתקרטלות? המועצות ומשרד החקלאות עושות פועלים על פי מה שהן אומרות? ממה שהוא מסביר פה הוא לא אומר על שום חוק או משהו שמונע ממנו למכור את מה שהוא גידל.

      מחק
    3. כל פעם שמישהו מזכיר את המושג "אחריות לאומית" הוא דורש משהו ללא תמורה (או תמורה קטנה מהערך שלו).

      זה יפה שהחקלאים תורמים - באמת. אני מעריך זאת, ואני בטוח שהרבה משפחות מודות לכם. אבל תבינו אין כזה דבר "אחריות לאומית". לא לכם, לא לרשתות השיוק ולא לממשלה. כולם הם גופים שפועלים למען רווח של קבוצות מצומצמות (כן - גם הממשלה פועל למען קבוצה מצומצמת).

      ברגע שהחקלאים יבינו זאת יהיה להם קל יותר לפעול. אני בטוח שהם ימשיכו לתרום, אבל הם גם יתחילו לדאוג לעצמם מתוך הבנה שאף אחד אחר לא יעשה זאת.

      מחק
    4. אני לא מבין מדוע אתם המגדלים לא פותחים שוק שבועי שלכם במחירה ישירה לציבור כמו שנעשה בכל העולם ומכרו ישירות לקהל ב-4 ₪ ופחות לק"ג

      מחק

    5. בשביל שוק צריך רשיון, בשביל רשיון צריך לרצות את הממשלה, האנשים בממשלה שולמו ניקנו ע"י גופים גדולים במשק - חלקם נקנו ע"י רשתות השיוק, הממשלה לא תתן רשיון (או תשלול רשיון ברגע שהשוק יהיה בנפח משמעותי)

      מחק
  15. תסלחו לי על התמימות, אבל מה עם לארגן שוק איכרים שבועי בבאר שבע מהחקלאים ישירות לצרכן?

    השבמחק
  16. על מנת לצמצם עוולות כגון זו בכתבה על השמדת יבולים חקלאיים ועוד עוולות רבות הקיימות בכל תחומי חיינו - בנקים, ביטוח, חברות סלולר, חשמל, רשתות שיווק, מיסים עירוניים וארציים ומה לא), ולהשפיע באמת על מי יהיו נבחרי הציבור שלנו והאם האג'נדה שלהם תהיה בדיוק בנושאים כואבים אלו - מומלץ לא להיגעל מהג'ורה הפוליטיקה, אלא דווקא להתפקד לאחת המפלגות בהן נערכים פריימריס (שם כ:100,000 איש בסה"כ ובלבד השווים ל: 2% +/- מתוך כלל בעלי זכות הבחירה במדינה קובעים את שמות הנבחרים שיתמודדו על המישרות הבכירות בכנסת ובמימשל) - רק אז תקבלו כוח אמיתי לקבוע מי יהיו השרים, החכ"ים וראש הממשלה.
    המצב היום הינו שמי שכבר מחליט לקיים את חובתו האזרחית ולהצביע בכלל וזאת אחת לארבע שנים, מסייע אומנם לקבוע את המפלגה שתשלוט (עד היום בדרך כלל זה מהצד הימני של המפה וזה בסדר גמור), אבל לא את מי יהיו נציגיה בשלטון (לעומת זאת בפרימריס אתם מצטרפים לסיעה בתוך מפלגה - אשר נראית לכם מבחינת הנושאים שהיא מתכוונת לקדם ואז ישנה מחויבות אישית של הרוצה להיבחר למישרה כל שהיא - אליכם כחברי הסיעה שעזרה לו לקבל מקום טוב ברשימת המועמדים). בכל שאלה אנה פנו: למייל שלי יעקב פריאל : the.voice747@gmail.com
    בציון הטלפון ו/ או המייל שלכם.
    נחזיק כולנו אצבעות ונשנס מותניים - שהפעם האזרחים יראו לאנשי ה (כסף-כסף/ הב-הב) למיניהם - בידי מי באמת נמצא הכוח לקבוע באיזה מדינה אנו הורינו וילדינו רוצים לחיות.
    (עוד לא אבדה התקווה) :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסו את זה כבר בלגליזציה של הסמים וזה לא הצליח.
      השיטה הזאת הצליחה בעבר במקרה ביטוח לאופנועים ודברים אחרים אבל עכשיו אבד עליה הקלח.
      זה לא דמוקרטיה ישירה זה ייצוגית וזה לא טוב.
      צריך כמו בשוויץ יותר דמוקרטיה ישירה.

      מחק
    2. דמוקרטיה - ניסו את זה כבר - ב 100% מהמקרים זה נכשל והפך לאוליגרכיה. הסיבה שזה נכשל היא שזאת שיטה המבוססת על אלימות (קבוצה מסויימת גוזלת את כספה של קבוצה אחרת).

      למה שהפעם זה יהיה שונה?

      מחק
  17. אין צדיקים בסדום! חקלאים כבר עשרות שנים משמידים תוצרת כדי לא לשווק אותה במחירים שלא משתלמים להם! הם לא תורמים את הסחורה לנזקקים, או מזמינים אנשים לקנות אותה בזול.
    בנוסף, במדינה שאתם מאפשרים לה להיות נשלטת בידי אנשי הדת היהודים החשוכים והנבערים משמידים כל יום עשירית מהסחורה בשוק הסיטונאי! זה הקרבן שהמפגרים האלה מקריבים ל"אלוהים" עד שייבנה בית המקדש והם יוכלו לשרוף בו חיות בעודן בחיים. מישהו מכם מחה על כך? מישהו מכם תומך במפלגה שהכריזה שתילחם נגד זה? כולם משתפים פעולה עם אנשי שטן מרושעים אלה, ולא מזיז לכם אפילו.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא אתה נשמע לי גזען חשוך מלא שנאה לסקטורים שאינם מוצאים חן בעיניך בחברה.

      מחק
  18. סע לברלין. שם יש בני אדם נאורים ומותר וחוקי משכב בהמה. ההיסטוריה לא חשובה. היה צדיק בסדום, אבל בשבילך זו אגדה.

    השבמחק
  19. 1 במאי 2014 בשעה 20:54
    http://www.themarker.com/news/macro/1.2209357

    החוק ההגבלים העסקיים בישראל מתיר לערוך הסדרים כובלים בשני מישורים
    הראשון התאגדות חקלאים (יצרנים) כפי שנהוג בשאר העולם
    השני התאחדות של משווקים לא נהוג בשאר העולם, ליצירת קרטל מחירים וכמויות

    הרגולטור אמר שיפסיק את האפשרות השניה עד שלא יופסק נראה מקרים דומים למתואר בכתבה

    השבמחק
  20. אולי אפשר למכור דרך מימון המונים.
    להציע באחד האתרים, אנשיםיכנסו ויתנו מחיר. החקלאי יגיע לכל מיני התארגנויות מקומיות שנפתחו בשנים האחרונות בארץ ויוכל למכור להם. ככה שוברים תאגידים ומונופולים.

    השבמחק
  21. היכולת באמת לשבור מונופוליזם עושק הוא של הממשלה. ירון זליכה ניסה ללכת בדרך זאת, ניסו לשחד אותו בגדול והוא לא נכנע. סופו שהושלך לכלבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה קצת מתבלבל בין סיבה למסובב. הסיבה לקיום מונופול היא הממשלה. ללא ממשלה או תמיכה ממשלתית לא יתכן מונופול.

      הסיבה היא די פשוטה. מונופול הוא רווחי ועסק רווחי מושך מתחרים. הממשלה יוצרת את המונופול ע"י מניעת תחרות בכח הזרוע.

      בדבר אחד אתה צודק, כמו שהממשלה יוצרת ומשמרת מונופולים ככה היא יכולה לפרק אותם. אבל זה קצת נאיבי לצפות מהגוף שמיצר מונופולים באופן סדרתי, לפרק אותם.

      מחק
  22. דיברתי עם גיסי שהוא מגדל מנגו בצפון.
    הוא הסביר לי שזה בכלל לא משתלם לחקלאי, ולא קשור לרשתות. כי עלות ההוצאות לא שווה כבר את המחיר שמוכנים לתת לו על התוצרת.
    במילים אחרות, החקלאי החביב בכתבה לא מספר שהוא זה שלא מוכן לרדת במחיר. הוא מדבר על היצע וביקוש, אז שיוריד את המחיר ויראה איך פתאום יש ביקוש. מן הסתם לא משתלם לו לקטוף את זה במחיר נמוך יותר, אחרת הוא היה עושה את זה כבר.

    מאוד חד צדדי מה שמתואר פה. אני לא מבין מה הוא רוצה להגיד פה בעצם?

    השבמחק
  23. אני לא מבין,
    הכח אצלכם, לא אצל רשתות השיווק.
    אנשים באים לסופר בעיקר בשביל ירקות ופירות חלב בשר ולחם. - ולא בשביל שמפואים. המוצר בסיס של הסופר הוא מוצר שרק אתם יודעים לייצר.
    קחו יוזמה ותקימו ירקניות של הערבה בערים הגדולות. - קחו דוגמא מיוטבתה בהקשר הזה.
    רשתות השיווק עושות לכם שרירם - אין בעיה, שתפו ואנחנו נדאג לקנות ממכם.

    השבמחק
  24. יום אחד נלמד שכסף אי אפשר לאכול

    השבמחק
  25. אם יש לכם עוד שדות שעתידים להיות מושמדים, אשמח לקנות ממכם כמה ק"גים מכל ירק כדי שהירקות לא יזרקו סתם. ממליצה לאנשים גם לעשות כמוני ולעזור, כמובן שהמחיר אמור להיות זול בהרבה מהסופר.
    מי שמעוניין שאקנה ממנו מוזמן לפנות אליי unita2@walla.co.il

    השבמחק
  26. הייתי עושה יום קטיף פתוח לציבור- מי שרוצה מוזמן לבוא לקטוף כאוות נפשו, תמורת סכום כניסה.

    השבמחק
  27. לא כ"כ פשוט. קוטפים אקראיים שלא מכירים את העבודה יכולים לגרום נזק גדול לכל החממות.

    השבמחק