יום שישי, 30 באוגוסט 2013

תוקפים את סוריה.. אבל איפה היא נמצאת בכלל?

אתגר גדול יש לאובמה בשכנוע רוב הציבור שלו ,שמתקשה למצא כרגע מהו האינטרס האמריקאי והצורך שלו במבצע צבאי בסוריה.  האתגר הזה גדול שבעתיים כשחלק מאותו ציבור כלל לא יודע אפילו איפה נמצאת סוריה. אולי כדאי שאובמה ישקיע את כספי המבצע במקום בסוריה, במערכת החינוך האמריקאית עם דגש על לימודי גאוגרפיה ,כדי שאזרחיו יוכלו לדעת איפה נמצאים "האינטרסים" שלהם. 



שימו לב לגרף הבא המציג את מגמת ההתעניינות ברשת לגבי השאלה "איפה נמצאת סוריה?". הנתונים בגרף נלקחו מתוך סטטיסטיקות של מנוע החיפוש גוגל מ2004 ועד היום. 100 בגרף מסמן את התקופה עם שיא ההתעניינות עבור שאלה זו ו-0 את התקופה עם ההתעניינות הנמוכה ביותר :

מקור: גוגל

במפה פה ניתן לראות בכחול את המדינות שמשם בוצעו רוב החיפושים לשאלה זו:



מקור: גוגל




14 תגובות:

  1. לא רואים את הגרפים

    השבמחק
  2. גם במלחמת וייטנאם זה היה ככה - החיילים האמריקאים שיצאו להילחם לא ידעו איפה וייטנאם על מפת הגלובוס

    השבמחק

  3. כמה מכם יכולים לסמן את אפגניסטן על המפה? ומושבים בישראל? אפשר לראות שאלו שחיפשו איפה סוריה הם אלו שגרים הרחוק ביותר משם. מעניין עם ה CIA בודק איזה מוסלמים חיפשו מידע לגבי ארצות הברית. כבר פורסם שמנהיג אל קאידה שביקר בארה"ב בעבר התבונן באתרי סקס.

    השבמחק
    תשובות
    1. זאת בדיוק הנקודה - ישראל לא עושה מבצעים צבאיים באפגניסטן אבל מה לארה"ב וסוריה בכלל אם נסתכל על נקודת המבט של האזרח האמריקאי (שאפילו לא יודע איפה היא)?

      מחק
    2. אתה לגמרי צודק אגב, לא לגבי מושבים בישראל (כי אנחנו לא עושים שם מבצעים צבאיים עד כמה שידוע לי אבל מי יודע איפה באמת נמצאות שכם,אלון מורה, חברון, בית לחם, עדי-עד, תפוח ושאר מקומות בשטחים ששומעים עליהם מדי פעם בחדשות? וזה עוד פה לידנו.

      מחק
  4. אולי זה לטובה? מה עדיף, שהאזרחים אפילו לא ידעו איפה זה סוריה כשהולכים להפציץ שם?
    הרי אם לא הייתה עלייה היה אפשר להעלות פה כתבה של "האזרחים האמריקאים מפהקים ולא מעניין אותם איפה סוריה", וזה היה דרמטי באותה מידה (which is to say, none.)

    סורי.

    השבמחק
  5. רק למה להעתיק פוסטים מזירוהדג' ?

    השבמחק
  6. כל כך הרבה טיפשות ורשעות באתר אחד.
    עצוב.

    השבמחק
  7. השאלה האמיתית היא למה בכלל לתקוף את סוריה?

    ואל תתחילו להתיפיף עם תשובות הומניסטיות - לאפריקה לא שלחו אפילו כתבי עיתונות לסקור רצח עם של 1,000,000 בני אדם ובסוריה על כל 50 איש יש כתבה וצעקות.

    לא שאני בעד קונספירציה אבל אני בהחלט נגד תשובות מפגרות על מורדים (שמגיעים מחוץ למדינה בכלל!!!!) ומקבלים סיוע בנשק ומזון והם עדיין נחשבים למורדים?
    מתי הם יקראו מחבלים או כוחות גרילה נגד הממסד בסוריה?

    יש בהסברים של התקשורת מלא "חורים" - בתורת האבולוציה יש פחות חורים מהסיפור בסוריה!

    בקיצור - עובדים עליינו אני מבין אבל זה גובל בזילזול באינטיליגנציה - בכלכלה זה אותו הסיפור... ככה שאני לא ממש מחדש כלום אבל כאן לא צריך אפילו להבין כלכלה...
    כנראה שאני עדיין לא תופס את עומק הטימטום של רוב האזרחים - כמה "דרומה" אפשר לרדת? אין לי ממש תשובה אבל נראה לי שהאנושות נמצאת בעיצמה של מישלחת חיפוש כדי לדעת כמה דרומה אפשר להגיע.

    אז לפי מה שאני מבין ההגדרה של "לחיות" מבחינת רוב האנשים היא: השתעבדות לשקרים?

    צריך להמשיך לפמפם את האמת!
    ושאלוהים יעזור לנו.
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. בתורת האבולוציה יש חורים?...וואלה?! זה חדש לי... תגיד אתה בכלל מבין את האבולוציה שאתה אומר שיש בה חורים? ועוד אתה אומר שצריך לפמפם את האמת, אתה בכלל לא מבין אותה.
      תפסיקו לזרוק סיסמאות לאוויר, כי זה לא חשוב בכלל מי צודק, אלא מה נכון.

      מחק
  8. אמריקה לא התערבה כשרוסיה השתמשה בנשק כימי באפגניסטן, כשעירק השתמשה בנשק כימי בצורה מסיבית נגד אירן, ונגד תושביה הכורדים, מצרים השתמשה נגד תימן, הבריטים נגד הערבים בהמלצת צ'רצ'יל, איטליה נגד אתיופיה (150 אלף נפגעים למרות שהיתה חתומה על אמנה נגד שימוש), הצרפתים והספרדים נגד מרוקו, היפנים נגד הסינים (כ 400 מקרים) הגרמנים נגד הרוסים (ניקו תעלות תת קרקעיות מאזרחים מסתתרים בעזרתו)האמריקאים נגד האיטלקים (בטעות) האמריקאים נגד הויאטנמים בשימוש באיגנט אורנג, כתוצאה מכך חצי מליון ילדים ויאטנמים נולדו עם מומים, האם את זה האזרחים האמריקאים יודעים?
    ב 2002 ועדה של הסינט האמריקאי הודיע שבאלפי מיקרים הצבא עשה נסיונות בנשק כימי על עשרות אלפי אנשי צבא, חלקם "מתנדבים" והרג בטעות 6400 כבשים של חוואים.
    אמריקה החזיקה בעצמה בעשרות אלפי טון של נשק כימי בתקופת המלחמה הקרה ולבטח עוד מחזיקה, מה זה אומר? שיש מקרים ששימוש בנשק כימי מוצדק?

    השבמחק
  9. אם כבר, היית נותן כדוגמא את הסקר שלפיו 1 מכל 4 אזרחי ארצות הברית אינו יודע לאתר את קנדה במפה.

    השבמחק