יום שישי, 16 באוגוסט 2013

השלדים שבארון מתחילים להחשף

בדיוק לפני שנתיים כתבתי פה את הדברים הבאים: "גם אם תטמנו את ראשכם עמוק עמוק בחול מתישהוא בעשר, עשרים שלושים שנים הקרובות תצטרכו להוציא אותו משם ולגלות שנשארתם כמעט בלי פנסיה . סביר להניח שהפעם לא תמחאו כפיים למראה הקסם בו הכנסתם כסף אמיתי שהרווחתם והוא פשוט נעלם מבלי שאף אחד שדד את כספכם או לפחות על פי החוק זה לא נחשב כשוד."


אז בזמנו הרבה הרימו גבה בעקבות האמרה הזו.  אלא שממש בשבועות האחרונים הדעה "הקיצונית" הזו הפכה לפתע לקונצנזוס.מה השתנה מאז? כלום. ההבדל היחידי שהיום אנשים כבר מתחילים להבין שכדי לדאוג לעצמם הם חייבים לצאת מאזור הנוחות של "המומחה כבר יודע מה טוב לי" ולחקור בעצמם את המערכת. אנשים כבר לא מאמינים לכל מה שמוכרים להם והכי חשוב הם מתחילים לחשוב ובעיקר לשאול. טענה שפעם שהסתיימה עם סימן קריאה היום נגמרת עם סימן שאלה. וכשהציבור מחליט שהוא מעוניין לבדוק מה יש לו בארון הוא גם מתחיל למצא שם הרבה שלדים .

הנה הכתבה ששודרה אתמול על הפנסיה שלנו בערוץ 10 ,כתבה שעוד היתה עדינה עם מה שצפוי לנו :

לא מצליח לצפות פה? לצפיה ישירה לחצו כאן
>

22 תגובות:

  1. תמיד אפשר לחלק כמה צ'קים בלי כסוי, אפשר לקלל שופט בבית המשפט או איזו עבירת צווארון לבן וללכת לכלא נחמד ושקט, שם המדינה תידאג להאכיל אותי ולהלביש אותי ולתת לי מגורים.

    השבמחק
  2. "אנחנו צריכים לתת את הדין, להסתכל להם בעינים ולהסביר להם לאן נעלמו כספי הפנסיה שלהם" - זה נקרא לתת את הדין? להסתכל בעיניים? חשבתי שלתת את הדין זה ללכת לכלא ולהחרים רכוש לבנקאים כדי לפצות את הלקוחות שהם חלבו עד עוני

    השבמחק
  3. רכישת דירה במדינה זרה זה הפתרון הכי בטוח בשלב זה. ואם אפשר גם אזרחות באיזו מדינה שמשלמת פנסיה בטוחה

    השבמחק
  4. מה שיפה זה שעודד שריג מתראיין בתקשורת ומסביר: "אנחנו לא מקצצים בפנסיה, אנחנו מתקנים עיוות שבו הצעירים מסבסדים את המבוגרים"

    אנחנו משלמים לפקידי ציבור בכירים משכורת כדי שישקרו לנו בפנים!

    כמו שזה נראה היום מי שפדה את הפנסיה לקנית דירה או צריכה עשה בשכל

    אהוד

    השבמחק
  5. לפני 18 שנה כאשר הלאימו את הקופות הוותיקות תרצו את המהלך בשחיתות של ההסתדרות שהביאה את הקופות לגירעונות אקטוארים. אז שחיתות קטנה אולי הייתה אבל היא כמובן לא הייתה הבעיה.
    עברו כמעט עשרים שנה והנה הקופות המנוהלות בשוק הפרטי היעיל מגיעות לאותו המצב בדיוק. רק שהפעם מחמת הבושה לא אומרים את המשפט גירעונות אקטוארים אלא משתמשים במילות קוד והסוואה כדי לבלבל את הציבור.
    אין פנסיה לא הייתה פנסיה ולא תהיה פנסיה כפי שהובטחה על ידי ראשי המערכת תחת השיטה הקיימת. יכולים להסביר מכאן ועד קץ הדורות. לא יעזור כלום. הבעיה היא בשיטת הפקת הכסף ובשאיבת הכנסות לכיוון יצרני הכסף.
    כמובן שנשאלת השאלה מהו כסף. על כך אותי תינתן תשובה בקרוב......

    השבמחק
  6. כסף הינו אמצעי לשעבוד יכולות שונות של האנושות, ובטח לא המוצר המרכזי כפי כיום כאשר 98 אחוז מהמסחר בעולם הינו על כסף בלבד.
    בני האדם ביכולתם לקבוע את המטרות ולהשיגם על ידי התנהלות נבונה המשתפת את כלל הציבור בעשייה.
    טענות שונות כגון שהשיטה הנוכחית גרמה להתפתחות איננה נכונה, לאף אחד אין מונופול על הקידום האנושי אלא רקלבורא עולם אשר איפשר לגעת בעץ הדעת והעניק לאדם בינה.
    המסקנה היא שהמערכת כיום פועלת לטובת מיעוט אשר בדרכים עקלקלות היטה את הכף לטובתו ובמקום דמו"קרטיה קיבלנו עושק מתמיד, מעקב אחר כולם, סילוף העובדות בכלי התקשורת ועוד ועוד.
    אז אתם שואלים מהו הפתרון?
    הפתרון הוא פשוט, בסביבה דמוקרטית(כאילו קרטיה) שכזאת צריך לסמן את הקו בו ניתן לאפשר לאדם לחיות בכבוד, למשל דירה חייבת להינתן בחינם לכל אדם, מזון, וכדומה, ומשם שיסחרו ככל אוות נפשם.
    כיצד זה יתכן שסוחרי הבורסה סוחרים במאות וביליוני מילייארדים ואילו לדוגמא מאפיה מוכרת לחמניה בשקל, ישנו נתק בין הבורסה לבין המסחר האמיתי.
    אז לפני שנתיים שאמרתי שעוקבים אחר כולם וכיצד קוראים לאדם אשר עוקב אחר עצמו כגון ארהב - משוגע, צחקתם ועכשיו אני מקווה שאתם מבינים שטעיתם.
    עורב

    השבמחק
  7. ערן ביקש תגובות ארוכות לחלק אז הנה ההמשך
    אניח לפניכם את האמת והיא , החוק תמיד יעוות לטובת ההון, כלומר אתם רצים אחר עגלה והיא לעולם לא תעצור.
    קראתי את רוב התגובות שלכם בנושאים שונים והבעיה שאתם פשוט עוסקים בטפל ומעוורים את עינכם מהעיקר.
    מדינת ישראל יכולה להיות מעצמה טכנולוגי , פיננסית, כלכלית תוך זמן קצר מאד אך מה שמונע זאת הינו שלטון זר אשר דואג לנתר את כל המשאבים אליו על ידי שקל שחד על ידי עיוות החוק וכדומה ומכך צריך להשתחרר.
    אתן דוגמא לעיסוק בטפל למשל משכורות הבכירים הרי לשם בדיוק מכוון השלטון לשכרם של הבכירים שהינו כאפ סלעומת הכסף הגדול והוא רווחי החברות על גב הציבור אשר זורמים לידי יחידים.
    כל זאת גרם לי לחקור את המדע את האבולוציה ואת התורה וגיליתי שדווקא התורה מספרת הכל אמת לאמיתה
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. מיהו השלטון הזר?

      galgal21

      מחק
    2. השלטון הזר הוא זה שלמשל מחולל מלחמה במיצריים, ארה"ב ניסתה לשים במצריים ממשלת בובות כמו בישראל וכמו שהיה בימי מובארק, אך העם לא קנה זאת, אז זרוע הטרור של ארה"ב נכנסת לפעולה.
      עורב

      מחק
  8. בֶּן-אָדָם, שִׂים פָּנֶיךָ אֶל-גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג--נְשִׂיא, רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל; וְהִנָּבֵא, עָלָיו
    זה שמושך את הזמן ומוביל את העולם
    מִיָּמִים רַבִּים, תִּפָּקֵד--בְּאַחֲרִית הַשָּׁנִים תָּבוֹא אֶל-אֶרֶץ מְשׁוֹבֶבֶת מֵחֶרֶב מְקֻבֶּצֶת מֵעַמִּים רַבִּים, עַל הָרֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-הָיוּ לְחָרְבָּה תָּמִיד
    וְהִיא מֵעַמִּים הוּצָאָה, וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח כֻּלָּם
    לִשְׁלֹל שָׁלָל, וְלָבֹז בַּז--לְהָשִׁיב יָדְךָ עַל-חֳרָבוֹת נוֹשָׁבוֹת, וְאֶל-עַם מְאֻסָּף מִגּוֹיִם, עֹשֶׂה מִקְנֶה וְקִנְיָן, יֹשְׁבֵי עַל-טַבּוּר הָאָרֶץ
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי חלאס עם המשנה הדתית הזאת?

      מחק
  9. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IRSgSZEBCQk#at=53
    וכדאי שתצפו בסרטון זה להבין לאן אנו צועדים
    עורב

    השבמחק
  10. שוטרינו ושופטינו הפכו נגדנו
    עורב

    השבמחק
  11. יחזקל
    אתה מוכן להפסיק לקשקש ולהשתמש בכנויים לא לך? עורב שחור מרחוב רבי עקיבא?

    השבמחק
  12. עורב הוא דווא אפור, מרחוב העליה 7 גבעתיים
    עורב

    השבמחק
  13. כל מי שקורא את הבלוג ובכלל כל מי שיש לו מחשבה כלכלית פתוחה, מבין שהחיבור של חוסר במשאבי פנסיה בקופות, הארכת תוחלת החיים ואי יכולת המדינה לדאוג לאחוז הולך וגובר של אנשים שיצטרכו שרותי בריאות, משמעותו שאחוז משמעותי של האוכלוסיה יהיה עני ובלי יכולת צריכה ממשית. יש לזה השפעה דרמטית על יכולת הצמיחה של הכלכלה.

    השבמחק
  14. הפנסיה שמשולמת לפנסיונרים צריכה להיות ממומנת ע"י הצעירים והם מצידם לא צריכים לחסוך לעצמם לפנסיה והפנסיה שלהם צריכה להיות ממומנת ע"י הדור הבא. הדור הבא גם לא צריך לחסוך לעצמו לפנסיה אלא ימומן ע"י הדור שיבוא אחריו וכן הלאה וכן הלאה.
    שיטה זו שבה הצעירים ממנים את דור הזקנים נוסתה במשך אלפי שנים בהצלחה רק שזה נעשה ברמה של משפחה או שבט ולא ברמה של מדינה. אם עושים זאת ברמה של מדינה נוסף לכך אלמנט של ביטוח (חלית? נפצעת? קרה לך משהו? לא תרד לאשפתות אלא תוכל להתפרנס בכבוד). לעומתה השיטה שמשתמשים בה כיום לא עובדת.

    חוץ מזה אפשר להסתכל על זה בצורה הבאה:
    אנו יודעים שכל הכסף בעולם הוא לא משהו ממשי. רובו זה רשומות במחשב והיתר זה סתם ניירות. לכן הפנסיונרים לא יכולים להתפרנס ממנו. זה אמור להיות רק כלי שבאמצעותו הפנסיונרים יקבלו חלק ממה שהצעירים מייצרים.
    נניח שקופות הפנסיה היו גדושות בכסף אבל כל העובדים מתחת לגיל 65 היו עוזבים את הארץ - לפנסיונרים לא היה מה לאכול.
    נניח שקופות הגמל היו ריקות לחלוטין אבל כושר הייצור של כל עובד היה גדל פי 5 בממוצע. הממשלה היתה יכולה בקלות לספק את כל צרכי הפנסיונרים ע"י הגדלת המס על העובדים (דבר שלא היה מזיז להם כי במקרה כזה הכנסתם היתה גדלה בהרבה).
    כלומר הפרנסה של הפנסיונרים תלויה אך ורק בכושר הייצור של הצעירים (וגם בכמות המשאבים במדינה) ולא בקרנות הפנסיה.

    galgal21

    השבמחק
  15. כל הכבוד ערן!
    על החשיפות והמאמרים המעניינים שאתה מפרסם:
    התרומה המשמעותית ביותר היא השינוי במודעות הגוברת של כולנו

    והתעוררות ההבנה שהמציאות אשר אנו חווים - הינה למעשה הצגה אחת גדולה ברבים מתחומי חיינו , אם לא בכולם....
    תמשיך בעבודת הקודש שלך עד שהצללים ייעלמו וכולנו סוף סוף נבין שאחנו לא יותר מבובות בתיאטרון בובות - וכוחות נסתרים וגדולים מאיתנו הם הם המושכים בחוטים....
    שבת שלום ומבורך!
    נעם

    השבמחק
  16. ואיזו השפעה יש לזה על האחוז המשמעותי העני של האוכלוסיה?

    השבמחק
  17. קפיטליסט בדימוס19 באוגוסט 2013 בשעה 0:45

    צריך לשים את הטייקונים ואת מנהלי קרנות הפנסיה שהם מינו ושהשקיעו באגח זבל שלהם.

    השבמחק